Gå til innhold
Fiskersiden

FS julekalender 13. desember


Recommended Posts

Så var det tid for luke nr. 13. i FS julekalender!

I år har eg verkeleg fått opp augene opp for kystmeite. så på sjølvaste Luciadagen tenkte eg å skriva litt om det som har vore "kystmeite" for meg som barn.

Då eg vaks opp så var det sommeren som var "fiske sesong" for meg. Då bar det ut i fitjar-øyane på hytta til besteforeldra mine. Der ute er det eit fiske mekka med muligheter for ei lang og fin merittliste.

Men som barn var det kun ein fiskemetode som gjaldt, det var å fiska på kaien til "besten". :lol:

For å kunne fiske på kaien så var det lite krav til dyrt utstyr for å "lure" fisken til å bite. Det som ble brukt som fiskestang var som oftast ei grein frå eit lautre eller ei knekt fiskestang. Senetykkelse var det som var på snellene til dei "vaksne" fiskarane.:lol: det var som oftast 0,40 sene. Det eineste som ble kjøpt inn for å kunne fiske var passande kroker, og bly type splitthagl. (men ein mutter funka og bra!) Så i korte trekk så trenger ein ikkje vinne i lotto for å kunne ordne seg med fiskeutstyr ;)

Når fiske utstyret var ferdig "rigga" så gjaldt det å finna agn. Dette var svert lett ettersom at det var agn tilgjengeligt ved kaien. For meg var det kun to typar agn som gjaldt: Strand snegler og Albogeskjell.

snegle huset ble knust med stein og sneggelen ble tredd på kroken, noko ein ofte trengde hjelp fra dei eldre for å få til.

Då alt var klart var det bare å "plumpa" agnet utfor kaien. der er det ca. 150cm djupt med tang, tare, stein og sand. Så det var mange arter å fiske etter.

Det som var vanlegast å få var "gandaråta". Her på forumet vil eg tro dere kaller denne arten Bergnebb. Desse små rakkarane kunne fort bli plagsomme ettersom at dei hadde ein tendens til å stjele agnet før andre artar fikk sjangsen til å bita på.:unsure: ¨

Men det var og ein del "hedlefant" som bestemor mi kaller dei. For FS brukerene er det her snakk om berglte, Grønngylt og forskjellige typer leppefisk. Men for meg så var det ein fisk som var meir givande å få enn andre. Det var "Baby Steinbit" :P Her er det då snakk om bergkutling. Den pleide eg alltid å få på ei steinhylle som ble dekka på flo sjø, og her gikk det ann for bergkutlingen å symja inn i eit hol for så å venta på mat...

Arter eg husker å ha fiska på denne måten er:

Bergkutling

Sandkutling

Berggylt

Grønngylt

Bergnebb

Raunebb

Blåstål

Ulke

+++

Det er nokre arter til som enten blir gløymt i farten eller som eg ikkje finner navn på...

:lol:

Denne type fiske er forrtsatt artigt å bedrive på sommers dagen, sjølv om no blir andre metodar prioritert for meir spennande fangstar...:P Men for små barn er dette noko av det mest morosamme ein kan bedrive innen fiske! Dette er absolutt å anbefale dersom ein ønsker å få barna sine innterreserte i fiske. ;)

Til slutt vil eg bare beklaga at eg ikkje har brukt bilder i denne luka... Men når to scannere nekter å sammarbeide så er det "ment to be.."

Då gjenstår det bare å ønske alle ei riktig fin luciadag med mykje lussekatter på fisketur!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin luke! :unsure:

Har selv lassevis med barndomsminner fra da jeg lå på bryggekanter mens faren min fortøyde båten, sjekket motoren for fjerde gang på rad og alle de rare rutinene han hadde. Mora mi ble halvtussete av det, men det ga meg mye fisketid. :lol:

Jeg fikk en del bilder fra en svunnen tid når jeg leste dette, fint tema å fortelle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om min barndom dette, har vanvittig mange timer på div brygger etter div småfisk. Flott skildring av fisking som barn. Men det verste er jo at jeg tydeligvis ikke er blitt voksen, for jeg bedriver fortsatt slikt fiske og synes det er gøy.

:lol: Ei flott og nostalgisk luke, Mats. Det er nok fleire enn Øystein og meg som får flashback til barndommen her, til somrar med flassande skuldrar og kvit mage etter dagar på magen på bryggekanten. Gandaråta var plagsom, ja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.