Gå til innhold
Fiskersiden

Bittersøt hevn


cb
 Share

Recommended Posts

Det var meldt greit vær noen timer, så jeg heiv meg i bilen og tok turen til et vann oppi lia her. Målet var ørret. Da jeg hadde kun etpar timer til disp før det var meldt snø satset jeg alt på et kort og kjørte balanse. Det blåste friskt, og med ryggen mot vinden fikk jeg snøføyka rett i trynet, og jeg måtte øse hullet konstant. Allerede i det andre hullet klinte det til så jeg skvatt, og det refleksaktige tilslaget ble møtt av bomstopp og et smell der sena dro rett av 10 cm under tuppen. Kaving med valne fingre nedi hullet etter sena hjalp lite. Fisk og balanse var vekk! Sånt skal ikke skje, men sena må ha fått seg en skade jeg ikke har sett. Tung fisk var det uansett. Vinden økte på, og når snødrevet satte inn borret jeg det siste hullet. På tre meters dyp dro det til, men jeg kjente straks at dette var mindre fisk. Eneste form for dramatikk var da løssnøret på isen rotet seg borti isøsa. Ellers var fisken vrien å få entret i hullet, men vel oppe var det i det minste et ørlite plaster på såret for den store som gikk.

78520_s.jpg

Lenge siden siste ørretmiddag nå, så den ble med hjem.

Ikke den største fisken, men 1,62 og 55 cm får en vel kalle godkjent på en kort ettermiddagsøkt i snøfokket på snaufjellet.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig vann eller? Er i området temmelig ofte, i forbindelse med koieaktivitet, men aldri fiska der dessverre.

Vakker fisk btw.

Vannet er vel ikke akkurat hemmelig, og ligger mot Røros ikke veldig langt fra nærmeste kjørbare vei heller (selv om man må ut med noen kroner for å parkere og spenne på seg skia og gå en bit), men jeg gidder ikke å røpe storfiskvanna kun for å oppleve at det helga etter er fullt av ståsnørefiskende trøndere der. 10 snører pr mann, og trygt plassert på land med kaffekanna er "isfiske" i et nøtteskall i barteland kan det virke som, selv om bestemmelsene klart sier at den slags ståsnører ikke er tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott ørret cb....så du driver å sliter de store da ja...ajajajaj...den andre for året som ryker?

Du har vel en nullvisjon på sikt når det gjelder akkurat den problematikken.

:(

Nullvisjon ja. Man SKAL ikke ryke på fisk. Men det er jo forskjell på om det er du eller fisken som står for rykinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.