erik Skrevet December 5, 2009 Rapporter Share Skrevet December 5, 2009 Hver desember prøver jeg å få en tur i fjorden for å fiske torsk. Når jeg så fikk en melding fra Karl Johan at han var tom for torsk i fryseren, var det unnskyldningen jeg trengte for å komme meg ut. YR meldte 7m/sek, 7mm nedbør og tre plussgrader, men pytt sann man har da klær. Avreise fra Oslo 07.00, møte med svensken i Moss 08.15 og klargjøring av båt. På vannet ca 09.00. Grunnet blåsevær startet vi dagen i le på innsiden av Jeløya. Et par timer senere kunne vi konstatere vannfarge av typen grums, og en mikrotorsk. Heldigvis løyet vinden (som meldt, kudos til YR), så vi kunne søke ut til utsiden av øya. Mellom Jeløya og Bevøya fikk vi de første over kiloen. Som ventet stod de helt opptil fjellet og var stinne av krabber. Ingen matmangel i hvertfall. Vi testet også utsiden av Bevøya, hvor vi fikk bra med fisk. Totalt fikk vi 15-20 torsk, dessverre mest microtorsk (som ble sluppet ut igjen). Noen rundt halvannen ble det dog, så KJ fikk med seg noen middager hjem. Fornøyd svenske. Meg med en av de mest fargede taretorskene jeg har sett på en stund. Vanntempen varierte mye, fra 3 til 8 grader. Ca 6 meter sikt på utsiden av Jeløya, ca 10cm sikt på innsiden. All fisken tok på shadjigger. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vansjø Havfiskeklubb Skrevet December 6, 2009 Rapporter Share Skrevet December 6, 2009 Morro å se at det fortsatt finnes noe fisk i fjorden. Har hatt 2 turer uten større hell. Kanskje jeg må slenge ut båten en dag og prøve rundt jeløya. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts