Asle1987 Skrevet September 23, 2013 Rapporter Share Skrevet September 23, 2013 Hei allesammen, Jeg er en ivrig hobbyfisker, og prøver å dra ut å fiske 1-2 ganger i uken (avhengig av kvote i heimen). I år har jeg forsøkt forgjeves å lykkes med ørretfiske rundt Trondheim, det har rett og slett vært nesten umulig å få noe god fisk på kroken. Vann jeg har forsøkt i: Stamtjønna på Kvål Hjultjønna på HølondaStorgrevsjøen på HølondaÅnøya Torkildstjønna på Kvål Gaustadvatne SjeggstadvatneDet eneste jeg har klart er å dra i land to ørreter av grei størrelse fra land på Gaustadvatne. Er det noen som har tips til hvor man kan dra for å fiske fra land, hvor det i hele tatt er mulighet for å få ørret av grei størrelse. Som helst også er fri for lus.. Jeg tar i mot alle tips med takk. Asle Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle1987 Skrevet September 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Ingen som har tips altså? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kay-Arne Olsen Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Disse 3 vannene er det mulighet for stor fisk, men båt er en fordel på skjeggstad og ånøya. ro store wobblere og sluk er ikke dumt, spesielt på natta. Hjultjønna ÅnøyaSjeggstadvatne 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMS Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Jeg har null peiling på fiske etter arten ørret, men oversikten under "Innlandsfiske" på http://www.tofa.no/ er jo et utgangspunkt for å få oversikt og nye idéer. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oracel Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 I Brungmarka i Klæbu finner du flere gode vann. Du kan parkere ved Brøttem og sykle innover (eller bruke moped/motorsykkel, dette er tillatt). Storavatnet, Damtjønna, Olavatnet, Sandavatnet, Østringen, og Værtjønna kan by på fine fangster. Spesielt innosen på Storavatnet er sikkert knallbra i disse tider. Fiskekort kan du kjøpe på inatur.no. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle1987 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 (endret) Supert, helt topp med slike tips. Jeg skal prøve Storavatnet iløpet av kort tid og komme tilbake med fangstrapport. Det er jo alltid en gamble med ørretvann - så vi får se! Endret September 25, 2013 av Asle1987 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kay-Arne Olsen Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Det er gyting for ørreten i disse dager, så du skal ikke fiske nermere en 100m fra nermeste inn/ut oser!!! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sølvreven Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 (endret) Jeg ville utelatt Storavatnet. Stort sett bare pæt der. Men du kan prøve der som en evt. reserve. Ville gått for Værtjønna like ved Eidstuvollen ! Lita tjønn dette som jeg oppdaget for endel år tilbake. Rommet iallefall da ørret med snitt på 1 kg. Og det er jo akseptabelt :-) Lita og rund tjønn dette og ikke noe tilsig eller bekker. Så ørreten vokser og har ingen konkurranse. Personlig har jeg tatt ca. 22-23 ørret der på rundt kiloen. På dupp/mark og noen på fluestang. Har syklet mange ggr. innover der gitt. Fin natur og langt fra folkeskikken :-) Du har et vann rett mot øst for Værtjønna også hvor det for noen år siden iallefall var nøen ørret litt større enn det som er vanlig i Brungmarka. Husker ikke navnet, men det er en gammel demning der. Damvatnet kanskje det heter, gidder ikke se på kartet. Kort gangvei fra bomveien også. Men se opp for elg ! Eller enda verre, overivrige elgjegere. Utrolig mye elg har jeg gått meg på i området der hehe. Anbefaler fargerike klær nå i disse jakt-tider ! Har holdt Værtjønna hemmelig til nå, så skynd deg oppover og prøv hehe. Skitt fiske, og få hør hvordan turen ble :-) Fiskekort kan du kjøpe på G-sport Heimdal eller Axel Bruun f.eks. Endret September 25, 2013 av sølvreven Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle1987 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Jeg ville utelatt Storavatnet. Stort sett bare pæt der. Men du kan prøve der som en evt. reserve. Ville gått for Værtjønna like ved Eidstuvollen ! Lita tjønn dette som jeg oppdaget for endel år tilbake. Rommet iallefall da ørret med snitt på 1 kg. Og det er jo akseptabelt :-) Lita og rund tjønn dette og ikke noe tilsig eller bekker. Så ørreten vokser og har ingen konkurranse. Personlig har jeg tatt ca. 22-23 ørret der på rundt kiloen. På dupp/mark og noen på fluestang. Har syklet mange ggr. innover der gitt. Fin natur og langt fra folkeskikken :-) Du har et vann rett mot øst for Værtjønna også hvor det for noen år siden iallefall var nøen ørret litt større enn det som er vanlig i Brungmarka. Husker ikke navnet, men det er en gammel demning der. Damvatnet kanskje det heter, gidder ikke se på kartet. Kort gangvei fra bomveien også. Men se opp for elg ! Eller enda verre, overivrige elgjegere. Utrolig mye elg har jeg gått meg på i området der hehe. Anbefaler fargerike klær nå i disse jakt-tider ! Har holdt Værtjønna hemmelig til nå, så skynd deg oppover og prøv hehe. Skitt fiske, og få hør hvordan turen ble :-) Fiskekort kan du kjøpe på G-sport Heimdal eller Axel Bruun f.eks. SUPERT, slik informasjon vil vi høre mer av! Jeg skal teste det så fort som overhodet mulig Angående regelen om gyting så var jeg ikke klar over denne, verdt å merke seg slike ting ja. Takk for informasjonen så langt, og kom gjerne med mer. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sølvreven Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 (endret) Kanskje jeg hoster opp en video fra Værtjønna hehe. For å understreke at jeg ikke driver med noe fanteri og lyger på meg noen hundre gram . Dånnøyvatnet var det jeg tenkte på (Ikke Damvatnet). Har finkjemmet alle vatnene inni der, men som sagt stort sett små ørret. Har også testet Langsjøen lite stykke lenger inn (sør) men fikk ikke noe der eneste gangen jeg prøvde. Så har du jo Tangvollsjøen da. Den har jeg tenkt å ta turen til neste år kanskje. Spennende plass. (Har sett en god del fin ørret i den dype bekken sør for dette vannet da jeg var der en sommer for mange år siden).Gikk da mot Tangvollsjøen fra Samsjøen. Kan sykle fra Brøttem så langt bomvei går og ta beina fatt de siste kilometrene. Men man må vel helst overnatte der, litt langt å dra på en forholdsvis "kort" høstdag. Grunnen til at jeg fant Værtjønna var at jeg syklet min første tur innover der og lette på måfå ut ifra kartet. Og gikk meg på denne lille tjønna ! Prøvde med dupp/mark og etter 4 knallfeite ørreter ble jeg hekta og dro hjem. Ville spare tjønna for mere uttak for fisk og det ble noen turer dit de neste årene for å si det sånn hehe. En godt bevart hemmelighet, til nå. Men som sagt, det er noen år siden jeg var der. Så får du ørret der, ikke tøm tjønna. Det er begrenset for hvor mye ørret det kan være der Endret September 25, 2013 av sølvreven Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosan Skrevet September 29, 2013 Rapporter Share Skrevet September 29, 2013 prøv langvatnet på ler. der skal det være en del stort også. stang rekord på 7Kg. garn rekord på 9Kg. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnmarking Skrevet September 5, 2020 Rapporter Share Skrevet September 5, 2020 Hei. Jeg har akkurat flyttet til Trondheim Heimdal. Ganske fersk i fluefiske kjøpt min første fluestang GUIDELINE ELEVATION 9'9 #6 finnes det noe bra fiskevann i nærheten av Heimdal industriveien. Eller er d noen som er interessert å bli med å fiske? Skulle gjerne hadd en tur venn. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinalillyy Skrevet November 1, 2022 Rapporter Share Skrevet November 1, 2022 (endret) Jeg elsker å fiske, takk for denne flotte tråden og kommentarene dine. Dette forumet er flott Jeg vil også virkelig anbefale den til alle lesere for faglig vekst cv-mal Endret November 1, 2022 av carinalillyy Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ådnek Skrevet June 9, 2024 Rapporter Share Skrevet June 9, 2024 (endret) Dro en helgatur som jeg trudde det kunne være bra vær for fiske. Syklet først opp til Dånnøyvatnet hvor jeg teltet over, masse vak fra småfallen fisk som beit på både mark, og copper og rød spinner. Ingen større fisk ble sett vakende, og største fisk jeg fikk her var rundt 150g Neste dag ble den en sykkel tur over flere vann. Først værtjønna som jeg hadde null vak eller napp på både sluk og mark. Storvatnet har jeg vert innom før, har bare fått fisk som var småfallen, under 100g så droppet innom den, dro istede til Lomtjønna som var helt lik Værtjønna. Ingen vak eller nap. Stak også innom kulpen på grønlia men var ingenting å se eller føle på stanga der heller. Dro en snartur til daltjønna og fikk bitevillig fisk, men alt var smått, 100g. Siste stopp ble da Østringen. Mye vak og sprek fisk, veldig bitevillig men alr jeg fikk der var småfallen. Det fleste beit på copper og rød 7 gram sølvkroken. Konklusjon er at noe vann er tomme, eller vansklige, mark ble brukt på alle vann. Fikk sikkert rundt om 20 tusen brødere på de vannene som hadde fisk (Østringen, Daltjønna og Dånnøyvatnet) Om jeg skal i brungmarka igjen så trur jeg at det skulle vært på Østringen, å fått mulighet til å prøve Sandavatnet, Søringen og Olavsvatnet. Har også lyst til å prøve skjeftestjønna, og muligens tangvollsjøen. Men da trur jeg at jeg må anskaffe en elsykkel. Skitt fiske ! Endret June 9, 2024 av ådnek Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts