Gå til innhold
Fiskersiden

Jakter kartbrikke!


Barracudaen
 Share

Recommended Posts

Hei! Kjøpte et gammelt ekkolodd billig, som også viste seg å være kartplotter/gps! (Lowrance LMS 339C).

Medfølgende kartbrikke var over Mandalsområdet.

Med en 15-fots skjærgårdsjeep i Kristiansund er Mandal for langt unna!

Noen som har (og vil selge) en noen år gammel Navionics minnebrikke (SD-brikke) med Gold-kart over midtnorge?

Det står muligens Ne249s på den.

Arne

Endret av Barracudaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kartbrikker låst til den enheten den først ble installert på? I så fall vil du ikke kunne kjøpe et "brukt" kart. Navionics selger ganske rimelige oppgraderinger hvor jeg mener det er mulig å endre kartsone på den nye oppdateringen.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kartbrikker låst til den enheten den først ble installert på? I så fall vil du ikke kunne kjøpe et "brukt" kart.

men Navionics har vel ganske rimelige oppgraderinger hvor jeg mener det er mulig å endre kartsone på den nye oppdateringen?

Navionics er ikke låst og det er ikke alle av dagens Naviconicsbrikker som går i en LMS sånn helt uten videre.

Jeg har en eldre Navionics Gold-brikke liggende som bør passe. Skal prøve å se om jeg kan spore den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navionics er ikke låst og det er ikke alle av dagens Naviconicsbrikker som går i en LMS sånn helt uten videre.

Jeg har en eldre Navionics Gold-brikke liggende som bør passe. Skal prøve å se om jeg kan spore den opp.

My bad...

Vet at det kan være kompabilitets-problemer for enkelte eldre enheter med dagens kart, men det er jo noe man ville ha funnet ut av underveis i anskaffelsesprossessen.

Flottings om de løser seg på bruktbørsen da :)

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, kompatibilitetsproblemer med nye kart er det, og oppgradering av brikken (fra 2005) er ikke mulig. Derfor hadde et eldre brukt kort vært helt genialt, Erik!

Krysser fingre for at sporingssansen din er kvass og god!

Ps: jeg skulle ha et brukbart ekkolodd, og "fikk med" en kartplotter. Derfor var det ikke mye research mtp kart i anskaffelselsesprosessen.

Men det hadde vært kjekt med kart!

Endret av Barracudaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporingssansen var god, hukommelsen derimot var ikke helt på topp. Det viste seg at brikken jeg har er en 25XG og den hjelper deg ikke på din kant av landet. Close but no sigar, beklager.

Det var synd. Kanskje noen andre som kan hjelpe :-) I mellomtiden får jeg navigere etter måsene!

Endret av Barracudaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg byttet visst om Mandal og Kristiansund i hodet mitt, innbilte meg det var Manadal Barracudaen skulle ha kart over.

Det er 29XG som trengs.

29xg.jpg

Burde være mulig å få gjort en deal med noen med nyere plotter som ønsker å oppgradere brikken sin, de kan jo bruke den nyeste 49XG. Ny 49XG koster 2190kr på Mjøsservice. Jeg vil foreslå en annonse på markedet på båtplassen.no under ønskes kjøpt hvor du tilbyr 1100 eller 1200kr for 29XG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.