Gå til innhold
Fiskersiden

Etter ørreten i Etnefjellene


Bjarne HS
 Share

Recommended Posts

Jeg jakter ofte etter ørreten i mine nærfjell, nemlig Etnefjellene, på grensen mellom Rogaland og Hordaland. Et flott fjellområde med mange spennende fiskevann. Det har aldri blitt noen virkelig store, men de er der, og det er spennende å vite. Kvaliteten på fisken er fin i mange av vannene. Det har blitt noen turer etterhvert inn i disse fjellene de siste årene.

Sist helg var jeg inne i Midtre Etnefjell og forsøkte etter ørreten. Fantastisk fin tur i flott høstvær med sommerlige temperaturer.

DSC_5006.jpg

DSC_5022.jpg

Flere bilder og utfyllende turrapport kan du finne på bloggen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av et flott fjellområde, skjønner godt at du tilbringer mye tid i det området, neste gang sitter sikkert storørreten, eller kanskje turen etter det.. :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig rapport BjarneHS. Duganes motivasjon for å søke fjellet nå når en fisksesong går mot hell i lavlandet. Skal se om det ikke blir en tur opp i grensetraktene Tydal/Røros nå til helga... Flotte bilder. Hvilken Olympus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ser ut til å bli tur opp i området igjen kommende helg også. Litt lenger vest denne gang trolig. Bildene fra turen er tatt hovedsakelig med et Nikon D7100 med et Sigmaobjektiv på 10-20mm. Et par bilder også fotografert med et billig, lite Sony kompaktkamera. Jeg benytter av og til et lite, vanntett Olympus kompaktkamera, men det var ikke med på denne turen. Var jo så fint vær.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ser ut til å bli tur opp i området igjen kommende helg også. Litt lenger vest denne gang trolig. Bildene fra turen er tatt hovedsakelig med et Nikon D7100 med et Sigmaobjektiv på 10-20mm. Et par bilder også fotografert med et billig, lite Sony kompaktkamera. Jeg benytter av og til et lite, vanntett Olympus kompaktkamera, men det var ikke med på denne turen. Var jo så fint vær.

:)

Ok...mener at jeg leste i bloggen at bildene var tatt med et Olympus kompakt, ble veldig nysgjerrig på hvilket grunnet kvaliteten på noen av de bildene ;) D7100 og 10-20 forklarer jo ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i Midtre Etnefjell denne helga, men nå sammen med 30 fjortiser og storm i kastene. Veldig kjekk ungdom, men ingen fiskefangst. Bildene denne gang er forøvrig tatt med Olympus-kompakten pga. været ;)

P9260019.jpg

Turen med kjekk ungdom kan leses og ses i sin helhet på bloggen min.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gidder å oppdatere her med nye ting fra bloggen din :)

Jeg synes det er interessant og inspirerende lesning med flotte bilder av nydelig natur :) Slike ting som får meg til å komme meg ut av sofaen og ut i naturen :)

Det er tydelig at du har kameraet lett tilgjengelig når det trengs :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.