Gå til innhold
Fiskersiden

Piggvar


øysteiin
 Share

Recommended Posts

Dagen i dag ga meg 1 fisk på 1 time.

Lengde 53 cm

Vekt 2550

Agn Enkroks paternoster med makrell

Tid: 1 time før fyll flo

54793_s.jpg

Var litt i tvil en liten periode om det var slettevar, hadde så og di ingen knuter på oversiden. Max 8-10 stk.

Er det slik at hvis det skal være slettevar skal det være 0 knuter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kjempefin piggvar. Den var nøyaktig 900 gram større enn den største eg fekk 300 meter nord for der du stod :angry2:

Edit: Piggvaren kan variere endel med tanke på antall pigger. Eg har også fått en som nesten var uten pigger, men enda rarere var vel den eg tok for noen år siden som hadde pigger på begge sider :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dybde og avstand fra land?

Som Karleif sier er det vadedybde, lengde fra land max 20 meter. Finnes ingen automatikk i dypere vann større fisk.

Det viktigste er og treffe enten strømkantene eller dybderennene med strøm i. Her samles mat og fisk.

Sleng ut 1 kroks tackelet ditt der, fisk litt aktivt og volà. Så sitter middagen :)

Du trenger ikke bekymre deg for og fiske med for stor krok og agn. Fisket selv med en aberdeen 6/0 i går. Var totalt slukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke flere sandstrender enn Sandved stranda da? Men kan være et problem og finne renner og strøm. En av de få fordele vi har på denne siden av fjorden, vi har mange strender og velge blant :)

Men er meget få plasser du opplever at alle kriteriene til en god piggvar plass er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ga meg 1 fisk på 1 time.

Lengde 53 cm

Vekt 2550

Agn Enkroks paternoster med makrell

Tid: 1 time før fyll flo

54793_s.jpg

Var litt i tvil en liten periode om det var slettevar, hadde så og di ingen knuter på oversiden. Max 8-10 stk.

Er det slik at hvis det skal være slettevar skal det være 0 knuter?

Finns också korsningar emellan slätvar och piggvar, kan det vara en sån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.