Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport, salt og fersk


Rage
 Share

Recommended Posts

Etter en fiskefri torsdag (hvor allergien tok overhånd) måtte jeg bare ut på fredag. Dro med meg Jorgen her fra forumet.

Turen var påtenkt Nitelva, for å se om vi kunne lure noen ørret eller gjedde. Vi reiste opp i nittedal hvor elva faktisk er klar, men desverre var det alt for mye vann der. Vi hadde ikke kontakt med fisk på 1.5 time, etter å ha prøvd alt bestemte vi oss for å prøve ørreten i elva vi var på onsdag.

45min senere, og et kast satt kveldens første ørret for min del. En flott og feit fisk på 400g. Vi flyttet oss litt lenger ned, og jaggu smatt det ikke på en liten ørret til. Nå var det tid for mat, så vi tok livet med ro og kikket på myggspisende ørret, mens skumringen kom over oss.

En liten halvtime senere, gikk vi til hver vår plass, og plutselig står Jorgen og kjemper sprek ørret på UL stang, mens jeg følger med. Jeg får fisken opp på land for han, og vips har han fått en ny art han har drømt om lenge. Fisken veide 420g, og var i kjempeform!

Jeg får ytterligere en liten fisk, på 210g før vi gir oss og pakker sammen. Påfølgende dag er påtenkt flatfisk i Holmestrand, og prøving etter småflekket rødhai på kvelden\natta.

DSCF0928.JPG

DSCF0932.JPG

DSCF0935.JPG

DSCF0938.JPG

DSCF0939.JPG

DSCF0940.JPG

DSCF0946.JPG

Lørdagen reiste vi utover ved 1700 tiden, og ankom holmestrand like før 1800. Vi prøvde primært etter nye flatfiskarter, men ingen fisk ville leke med oss denne dagen. Vi var på to plasser, med noen få napp. Folk hadde stått der hele dagen og pumpa sild, men den var også borte når vi kom på plass.

Vi dro så til Sandebukta, kastet ut tacklene og fyra grillen. Mat måtte man jo ha :)

Jeg hadde kontakt med flere fisk, både på paternoster og glidende, men klarte ikke å kroke noen av de. Så da ble det med en fin tur, vi satt der fra 2100 til 0200.

DSCF0947.JPG

DSCF0948.JPG

DSCF0949.JPG

DSCF0950.JPG

DSCF0951.JPG

DSCF0953.JPG

DSCF0957.JPG

DSCF0958.JPG

Så vi får prøve igjen, 3. turen etter småflekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe kjent med de plassene ja.

Jeg satt på den andre siden av åpningen mellom flytebryggene.

Slimål,slimål og selvsagt flere slimål...

DSCF0951.JPG

Grattis med småørreter.

Synd at de småfrekke haiene ikke bet,men neste tur kansje?

Planlegger en helg til gromvannet mitt om 3-4uker.

Fredz nevnte deg,så kunne du jo føle hvordan 1kg+ sparker i ul stanga.

Tror det vil klaffe bra med hoving av nattvandrende grønngytere og velproposjonerte gylter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.