Gå til innhold
Fiskersiden

NM i micromeite 2006 ©


Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av limanda

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

joda...men enklest å få på meite er de vel ikke...biter vel helst på små sildeimitasjoner o.l?

Kanskje vi burde døpe det om til NM i microfiske,så kan størrelsen på fisken være avgjørende og ikke metoden[?][?]

Det blir NM i Microfiske, Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det er veldig vanskelig å definere reint meite, har jeg valgt å kalle det microfiske istedet for micromeite. Pr def er jo ikke mormyscha meite, men i mitt hode antar jeg fisken er interesert i det som er på kroken og ikke den lille blykula forran.

Tror uansett at over 90% av alle fangstene vil bli tatt på meite da artene er utpreget meitearter. Blir det tatt en dvergulke på flue eller liten pilk så er vel det OK???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at en del av fiskene sjelden når mer enn 2-3 gram, så anser jeg det som en nødvenighet for at det skal bli mulig skille på poeng. Kan fort bli mange som veier 2,4 gram. Med to desimaler er det da mulig å skille mellom 2,41 og 2,44 gr.

Hvopr nøyaktig dette blir i praksis gjenstår å se. Anbefaler at fisken veies på stedet for ikke å miste mange 1/100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.