Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøormen i Seljord


kjs
 Share

Recommended Posts

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle262252.ece

...og tanken på at det kanskje ikke finnes noen sjøorm har aldri streifet dem. Kanskje den neste kunklusjonen er at den kan gjøre seg usynlig når den vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjs, no offence, men jeg kjenner folka i gust... de driver research med flere hundretusenvis av kroner i utstyr... de veit nok faktisk litt mer enn deg... mye mulig det ikke finnes noen såkalt sjø-orm, men på torsdag var det på nyhetene at "g.s.sars" båten hadde oppdaget 4 arter i atlanterhavet som var ukjente for vitenskapen... er det da så "sensasjonelt" om det finnes noe som vi ikke vet hva er? ehe, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere fra distriktet rundt Seljord, og prøv ikke å si at ormen ikke finnes[ ;) !][ :( !]

Husbonden har selvsakt opplevd ormen på nært hold uten å få se karen mange ganger[?]

Folk derfra er verre enn Islendinger, de tror også på det meste av tusser og troll[:0]

Ikke for å si at folk ikke kan få tro på det, men det kan bli i meste laget synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei et troll,som er kusk på en enhjørning med kjærre mens nissene sitter på taket å synger, og dra ned og hils på sjormene [ ;) ] Velkommen til Norge!

Neida, det var en spøk.. Hadde vært utrolig artig om det var en sjøorm (eller fler) i vannet, og de endelig fant den.. Det ville iallefall sotte Norge på verdenskartet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gulli

Muligheten for at sjø-orm mysteriet er oppklart innen f.eks. 50 år er nok 20%.... Den er der... Kan ikke tro at 1000 vis og 1000 vis av mennesker over hele verden fantaserer... Og jeg tror ikke de blir så gamle, de formerer seg selvfølgelig ofte... Hvis de finnes [?]

Hvilket er etter min mening lite sansynlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro kan flytte fjell (iallefall noen småstein). Det finnes organisasjoner som tror jorden er flat. Men for å være seriøs. For 10000 - 20000 år siden lå Norge under noen kilometer med is. Hele Norges biologi er basert på dette faktum. At en såkalt levende fossil skulle ha overlevd i befruktningsdyktig bestandstetthet er spennende på klistermerker men vitenskapelig for dumt. Dette og en del andre faktorer som jeg ikke gidder komme innpå gjør at sjøormer og dets like i ferskvann er biologisk sett svært svært usannsynlig, da vi ikke har klare observasjoner. Det eneste er jo i tilfelle jorden egentlig er flat og at de har en bakdør hvor ufoen venter slik at de kan komme og gå som de vil[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.