Gå til innhold
Fiskersiden

Micromeite fisker - hvor?


westside
 Share

Recommended Posts

En eller annen gang så blir det minikroker og miniagn rigget opp på meg også, men jeg lurer på hvor man finner disse småfiskene som Tangstiklinger, alle slags kutlinger, Steinsmett osv osv?... Ser for meg Bergnebb i lange baner hvis jeg skulle prøvd meg på micromeite, greit å vite hvor man finner disse krabatene før man setter igang [ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at sypike, småtorsk og bergnebb ofte ødelegger fisketuren. Derfor er det viktig å lete seg frem til de beste plassene. Man må nesten bare reise fra brygge til brygge og se hvor det fungerer best. Disse micro-artene er vel mer eller mindre overalt, men kan være svært vaskelige å oppdage. Noen steder avslører mer enn andre. Finn deg også en plass(brygge) med belysning, det gjør alt mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg ein steinmolo som stikker litt ut i sjøen, og fisk nedi alle hulla der. Kan godt tenkes att det står mye snask der. Eg dro opp 5 digre( [ :o ] ) dvergulker fra samme hullet for noen dager siden.

edit:Eg har vurdert å fore opp en plass for å lokke all bergnebb dit. For så å fiske litt i utkanten etter alle dei andre, mindre glupske artene. Er det noen som har testa ut om dette fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen: Alle bryggene jeg har hvert på er fulle av Bergnebb og annen fisk jeg ikke vil ha, men jeg får prøve å finne enkelte plasser hvor det kan være annet enn disse.

Karleif: Skal sjekke ut steinmoloer når jeg kommer over dem [ :o ]

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du fisker litt vel dypt hvis du er plaga av bergnebb, mange av mikroartene finner du enda grunnere enn bernebb vanligvis går. Båthavner innaskjærs kan være bra. På Mausund fikk vi mange småarter et sted hvor kloakken gikk rett i sjøen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.