Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art og ny pers m/ ENDA flere bilder


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her kommer det en situasjonsrapport fra Stord....

Dagen starta ganske dårlig med at vi feilberegna strøm /vind...Vind ut fjorden strøm inn, så båten tverra ,men optimistiske som vi var slengte vi ut tre stenger, etter en liten time napper det på stanga til Bjørn, vi er enige om at det er en pen fisk og ser spent på når han sveiver opp, etter 10 minutter bryter fisken vannflata og Guiden har levert varene[ :D ]

Beklageligvis til feil mann..[:I]

22102005202200W72A6dD28gc2.jpg?16

Ei Blålange på 9,5 kilo blir kleppa og behørig fotografert.

221020052022009Pm6JGXRtg1X.jpg?78

Misunnelsen til en viss karmøybu var vond å skjule....[ :D ]

221020052022009gKOO5IJ32yk.jpg?88

Som "vanlig" var blålanga full av Kveis....

22102005202200QKFmHn5X47xY.jpg?39

Men smilet kom raskt tilbake da Karl Inge sveiva opp for å sjekke agnet, der satt art nr 72 og dagen var redda!

22102005202802Lm3B3fMQKh71.jpg?57

Båten dreide plutselig 90 grader og våre bange anelser vedrørende tre stenger og dreggtau endte i ei gedigen floke i dreggtauet der alle tre var tungt innvolvert, kniven måtte fram og det gikk mange meter med braid til hel..te

det verste var at deg gikk en time fisktid samme veien...

vi flyttet oss da lenger sør til litt dypere vann etter en times tid napper det hos Karl Inge og etter 10 minutter ligger det en ny pers på dørken 9,5 kilo den også, men beklageligvis "feil" art, ei vanlig lange.

22102005202200imSrQgTdSs2j.jpg?50

Etter dette overtok agntyvene kalaset...

221020052021594JPX29hxxvGM.jpg?99

Siden dette var en relativt "dårlig" ,tur så har Bjørn lovet å gi KIS mulighet for revange..snart...[ :) ]

Det går ofte diskusjoner her på forumet angående blålange og kvitlange,

har prøvd å få fram forskjellen her..

Bør ikke være mulig å forveksle disse to artene..

22102005202200LybaYUTvYCaX.jpg?7

"kjøttfargen"

22102005202200iaT426AIaCA2.jpg?49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... etter første innlegget til KIS, må jeg si at jeg hadde forvente mer. Eller er det bare meg ?

By all means, men etter siste ukes langerapporter hadde jeg forventet mer enn fisk UNDER 10 kg, mtp Karl Inges "gled eder" [ :) ]

Men uasnett STORT grattis med hågjel og ny pers (heldigvis mindre enn min) på lange!

Blålanga er jeg grisemisunnelig på (glad KIS ikke fikk den[ :D ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en helt knallbra fisketur med Blålange, Lange og finfin Hågjel! Men nå kommer jeg fra Østlandet hvor man blir storfornøyd med fisk på 2-3 kg og ikke fra det bortskjemte Vestlandet hvor dere får alt i pose og sekk [ :D ]

Grattis [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Men nå kommer jeg fra Østlandet hvor man blir storfornøyd med fisk på 2-3 kg og ikke fra det bortskjemte Vestlandet hvor dere får alt i pose og sekk [ :D ]

Grattis [ :) ]

Kan garantere at fisken SKAL FISKES også her vest. Djup-vass-rapportene(som det har vært en del av den siste tiden) er faktisk resultat av prøving og feiling, erfaring, satsing og en FORFERDELIG sløsing av tid(vil man nok si om man er av den fornuftige typen, noe jeg ikke er på dette punktet, heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Synes dette var en helt knallbra fisketur med Blålange, Lange og finfin Hågjel! Men nå kommer jeg fra Østlandet hvor man blir storfornøyd med fisk på 2-3 kg og ikke fra det bortskjemte Vestlandet hvor dere får alt i pose og sekk [ :D ]

Grattis [ :) ]

Nå ligger vel Langesund på østlandet, og der blir det jo tatt en og annen storfisk[ :D ] Stor lange kan du jo få øst for Tjøme,rundt Færder og vestover mot Stavern.Vi har i alle fall tatt et par langer på nærmere 20 kg her hjemme,pluss en god del over 10.

Men når det er sagt,så er helt klart mulighetene atskillig større vestafor.Her er det og den fordelen at det tildels fiskes inne i fjordene, og ikke ute på åpne havet.

JEG VIL HA BLÅLANGE!!! De er utrolig rå[:0][:0] Er det noen som tilbyr seg som guide[?]

Grattis til KIS, bare riktig at hai-fetisjten får en ny hai art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!!!

Jeg la lista høyt med "gled eder" men-med 71 arter og langepers på 7kg er jeg UTROLIG fornøyd med en ny art og ny langepers!

Vil benytte anledingen til å takke Asmund og Bjørn for en VELDIG hyggelig tur!!! Godt selskap er viktigste delen av turen , og det hadde jeg til gangs denne gangen. Håper det blir flere muligheter!

Even-takk for støtte, vi har noe uoppgjort vi også ;-)

De kalde fakta:

Ny art-hågjel 880gram

Ny pers- Lange 9.5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.