Gå til innhold
Fiskersiden

Tropenatt på havet


cb
 Share

Recommended Posts

Greit det at det ikke er lov å fiske med levende agn, om vi går ut for 12 mils grensa er vi vel i internasjonalt farvann og norske lover gjelder ikke?

Atle, neste svarthå bør du ha med hjem for å starte på den tilvenningen KIS her beskriver.

C&R på en håbrann blir nok ikke aktuellt da vi ikke har utstyr for kutting av stålfortomer ombord. Men 8 toms Aftco flying gaff det er ombord........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent, debatten er igang...typisk avsporting dette forøvrig.....

Er jeg tilfeldigvis i Skottland og ser finnene stikke opp, kommer jeg nok ikke til å betenke meg på å henge en levende makrell bak båten. men samtidig ser jeg at akkrat dette kan være noe av det mest skadelige vi kan gjøre for sportsfiske som hobby, og er ikke interessert i at dette skal være en sak vi skal kjempe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at blåhaien til Ola i Irland ble tatt på steindau sei som i tillegg var punktert i magen for å slippe ut mer duft. At det ble fisket med livebait i Skottland hang sammen med at de var skeptiske til rubby, samt at de var overbevist om at et agn i bevegelse fisket bedre. Men dette oppnår man uansett under dorging eller når en ballong gynger opp og ned i bølgene. Med noen knivstikk i magen på agnfisken vil man oppnå at det lukter bedre. Det er bare å teste litt forskjellig! Ellers var det ingen bombe at svarthåen hadde forlatt området når også jeg og Grutle hadde gjort det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.