Gå til innhold
Fiskersiden

Ørud besøker vestlandsmafian dag 1+2+3, NÅ TUR 2


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Er forsåvidt på plass igjen på vestlandet, men dag 1 ble denne gang oppsummert i denne tråden:https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp?TOPIC_ID=13489&whichpage=4 I dag har vi kjørt en sen morgen/formiddagsøkt på annen plass. Det resulterte i noen småfisk av lyr, blåstål oig torsk før Thor tangerte sin egen pers på lange fra land med 2330 oig jeg økte min langepers med 75g til 4100. Nuh slapper vi av med litt mat oig fotball før vi etterhvert kjører kveldsøkt igjen etter mer bruskfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og her kommer de siste bildene fra Espens tur her vest

70144706_dab4dc1d9c.jpg?v=0

Min pigghå på rett over 2 kg

70144708_374a39bb60.jpg?v=0

Ståles første hågjel, 630g

70146034_0bd86328b9.jpg?v=0

...og jammen stakk ikke Mongo-Ståle innom han også. Svarthå på anstendige 601g

Det var bilder fra Stord

Og her er bilder fra Karmøy (a bit windy)

Ny pers på lange fra land for min del

70144705_7fac62cad0.jpg?v=0

2,33kg

70153937_09271df961.jpg?v=0

Espen persa med ansendig lange fra land han også... 4100g!!

Regner med at Espen fyller opp med litt flere bilder også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er en trygt tilbake i heimen etter nok en tur på vestlandet. Uttalt mål var to nye kryss i listen, noe som ikke burde være uoverkommelig da ønskeartene var pigghå og hågjel. Fredagskvelden ble det fisket på "klubb-bryggen" på Stord og den en etter den andre "kjendisen" dukket opp. Even A, Helge S, Rune, Asmund, StåleG foruten meg selv og Thor. Det ble dratt bruskfisk i bøtter og spann og de to nevnte artene ble rask notert. Vi trakk den ikke så sent første kvelden da vi spiste en noe sen (og forsinket, da det ikke er lett å sette fiskestopp i tide når det kommer folk innom for fiskesnakk!) middag. Lørdagsformiddag tok vi en kjapp tur i Karmsundet hvor både jeg og Thor noterte perser i en solid blåst som sendte sjøvann langt opp på land der vi befant oss innimellom. Thor på største lange fra land og jeg på største lange generelt, men selvsagt også fra land. En ny pers er aldri å forakte, så vi smilte begge to der vi fikk besøk av Karl Inge som tok en snartur innom. Kvelden ble satt av på klubb-bryggen igjen og vi fisket vel frem til 02.00. Der traff jeg nok et forummedlem som jeg ikke har hilst på før (Joost) og konkluderte med at han, i likhet med alle andre forummedlemmer jeg har møtt, var en knakendes trivelig kar. Det skjedde ikke mye spennede utover kvelden til tross for at den ene haien etter den andre var en tur oppe og hilste på foruten at jeg tøyde hågjelpersen til 1095. Vi håpet "musetimen" skulle gi noe, men neida. Vi får tro de vi sleit var mus og ta de ved neste forsøk. En kjapp bildeoppsummering:

Hadde svarthå fra før, men det er alltid trivelig med noen småvoksne eksemplarer:

karmoydes05d.jpg

Ny pers er alltid moro. Spesielt når været er såpass utrivelig varmer det med en pers til kaffen for å holde varmen:

karmoydes05c.jpg

Dette er den største pigghåen min, men den glemte vi jammen å veie, så en annen på 1930 ble notert i boken som pers. Denne var nok over 2 kg:

karmoydes05b.jpg

Ingenting å uitsette på hågjelpersen som ved andre forsøk ble strukket til 1095:

karmoydes05a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.