Gå til innhold
Fiskersiden

Ørud besøker vestlandsmafian dag 1+2+3, NÅ TUR 2


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og hvem var det som sa at så stor blåstål var sjeldent.....hmmm! husker en tråd der fler påsto at det var laaaaangt mellom de over 500g, mens andre sa at det dreide seg om lokalitet.

uansett, gratulerer med fantastisk gyltefiske! ser ut til at plassen virkelig er hotspot på gylter!

stor den rødnebben da!aner jeg et kjønnskifte(blåfargen på hodet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , de største hadde en anelse blåfarge på hodet. Nå må du huske at vi her var 4stk som fisket intensivt i mange timer. En person fisket der noen timer idag og hadde vel 2 stk over 500gram, noe som jo også er supert. Fiske er alltid lokalitet, tid og variable forhold. Jeg er ganske sikker på at fisker der om en uke eller neste sommer vil variere endel fra det vi hadde igår, selv om dette utvilsom er en god lokalitet. Det merkeligste av alt oppi dette fisket var at vi ikke fikk en eneste BERGgylte... vi fikk blåstål, rødnebb, bergnebb og brungylt-men ikke en eneste berggylte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som gjør dette må jeg si at jeg har tenkt en del på... en ting er at det er store blåstål der, men så veldig mange av dem innenfor ett rimelig begreneset område!?! Grunnen til at rødnebbene blir så store må nok sees i sammenheng med at det er så mange blåstål at de ikke trenger å skifte kjønn, evt. at de er røde hanner. Noe som også faktisk er en mulighet.

Kim Andre : de blålige tegningene du ser på hodet på rødnebbene er nok ikke en begynnende endring til blåstål, da alle vi fikk vel hadde disse tegningene fra ca 200-630g (tenker nok du finner disse på alle rødnebb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Mulig mangelen på berggylter er grunnen til den enorme størrelsen på blåstålen og rødnebben? Mindre konkurranse i matfatet.

Har samme erfaringen fra Hvaler. Er betydelig større blåstål/rødnebb "innaskjærs" enn lenger ut der berggyltene oppholder seg..

Uansett, grattis med sinnsyk leppefangst![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.