Gå til innhold
Fiskersiden

Ørud besøker vestlandsmafian dag 1+2+3, NÅ TUR 2


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Dette blir en felles rapport for Espen`s besøk her lengst vest, jeg og Thor skal holde dere oppdatert med tekst og bilder fredag-søndag, non-stop action!!!

Jeg var ukristielig tidlig oppe idag, og reiste innover til Etne for å fora opp plassen litt og få fiska litt før herrene Ørud og Håkonsen hadde fått somla seg innover. Dagen begynte fiiiiint.... dette er kl 09 og det er ca 15grader tenker jeg...

281020051846oiYXmNsPYRm7u6ro39.jpg?87

Etter at jeg hadde dratt no`n grønngylt og en skrubbe (og kastet bort tid på fluepisking..) ankom gutta. Jeg tok tida-det tok 50min fra de kom til de var igang med fisket...

281020051856aMlOFmhqmjjKEOHg3i.jpg?63

Jeg tok en anstendig gylte på 1180...trøtt i trynet og sola imot ser jeg...

2810200518461JHPHcjQUh5Qu76l8H.jpg?44

Her driver Espen og småfisker etter nye arter... været er fremdelels pent og varmt, men det blåser litt fra siden... noen som husker flue-espen???

281020051838m4Q7S9s3AqrCOazDvK.jpg?74

Herr Ørud drar lyr...

281020051831ozWe9P2hRgoXgkyc5P.jpg?30

Jeg overlater bildene og teksten til de mest spennende fangstene til TEH som har bedre bilder enn meg av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir ikke så mye tekst herifra nuh.. men 4 bilder sier vel matematisk sett mer enn 4000 ord!

281020051902Ir8CiGjHfY9Aae9gxg.jpg?5

Ørud med sin første nye art for dagen, grønngylt på 119 gram (han økte senere med en på 127g)

281020051931yhsGt4RAmV7JrTaOHh.jpg?71

Samme fisk med meitevinkel!

281020051920LYbQ6JpXaFPdC8aBZz.jpg?76

Og her med bonusarten over alle bonusarter! Vanlig fløyfisk på 135g

Det hører med at KIS (med en del hundre timer på denne brygga UTEN fløyfisk måtte gå seg en tur etter at Espen nappa opp denne)

281020051901qjVZfWYOb44i8gHSOj.jpg?1

Søtt, ikke sant ?

Og lysingen ?!?? Den tar vi imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe feil på podden! Den har i hvertfall klart å skremme unna lysningen, men fikk jo en pen bonus (dene ble selvsagt ikke tatt fra podden. ;-)

Ser ut som været presser oss tilbake samme plass i morgen da skatealternativet ikke lengre er noe alternativ med nåværende vindstyrke og retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på samme plass for to uker siden etter Lysing.

Den holdt seg selvsagt langt borte fra Fjøsna da.

Dagen etter var Rein Egil på samme plass, og det ble da selvsagt Lysing på 2,3kg.

Lysingen kommer i stimer den, og når den er på plass kan du hale opp 2-5 stk, og så kan det gå en halv time eller mer så er det sirkus igjen.

Den kommer nok, bare vent.

Fløyfisken er nå ikke noen stimfisk det heller, men turen er vel reddet for Espen nå vil jeg tro[ :) ]

Fikk en for sikkert 20 år siden sammen med Øystein Davidsen, og etter det vet jeg ikke om jeg har sett noen[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av HelgeL

Ha ha ha, gratulerer med fløyfisken Espen.. Det er typisk at de som fisker mye på en plass ikke får godfiskene. Men sånn er det å være guide, ikke sant Karl Inge.[ :) ]

Ja, det kan du si[ ;) ] Jeg vil ihvertfall påstå jeg (denne gang med TjorEH) leverer varene i Etne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det ja[ :) ]

Kjipt og kjipt...egentlig ikke. Selvsagt litt merksnodigt at Ørud rdrar fløyfisk en plass jeg har fisket utrolig mye ... men samtidig-nå vet jeg at den er der, så nå kan jeg fiske etter den selv. Jeg fisker vanligvis med større kroker enn ørud til leppefisk for å si det sånn, nå må jeg gå ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilabke etter nok en dag i Etne. Planen var opprinnelig skate-fiske men pga vind måtte vi innover igjen. Denne gang fikk vi også hyggelig selskap av Fiskekongen!

I grove trek-sandflyndre!!! Noen berggylter, noen knurr og litt ymse men i det store og hele-sandflyndre! Små! Tipper kongen dro 20-30 alene...

Men noe spennende fikk vi, bla fikk jeg ny flueart med en knurr på 180gram! (Espen kommer med bilde). Veldig fornøyd med den, ettersom jeg fiska målrettet etter den etter å ha blitt "cm" guida av øystein fra forumet her som også var der inne og fisket.

Vi økte med en i antall i forhold til i går og fikk i dag 10 totalt , dagens:

sandflyndre-skrubbe-lyr-torsk-berggylte-sei-grønngylte-knurr-rødnebb og thors bonusfangst ... mer om thors art kommer når Thor legger ut sin del her.

Fint idag også, litt regn innimellom men mindre vind og endel sol lar seg høre på tur[ :) ]

Her er meite-espen idet sola kommer frem

291020051755aVdU8qSMDg7OrQRdD9.jpg?26

Hvor flue-espen kom fra aner jeg ikke, men plutselig sto han der og piska mellom karpestengene og baitrunnerne til meite-espen...

291020051731oe3FMYwVzSpRcC6Vn2.jpg?3

Her er litt av gjengen

291020051752jZZIMz9mKZFbj5avKQ.jpg?29

Og enda fler.....

291020051741nm9lDWxx4me4NxfkDm.jpg?37

men vent nå litt...hva har espen på hodet???

291020051728RqV6edqYCKAsbxUOIc.jpg?27

Det der er ICKE FS kroken Espen! Og ikke er det fiskersiden det står heller men en flue side... Hva har flue-espen gjort med gladgutten vår? Nei og nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Det der er ICKE FS kroken Espen! Og ikke er det fiskersiden det står heller men en flue side... Hva har flue-espen gjort med gladgutten vår? Nei og nei...

SJOKKERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][ :) !][ ;) !][ :o !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][ :( !][:0][:0][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ][} :) ] av alle idiotiske påfunn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer litt flere bilder fra dagens tur...

291020051839DaWsKlgQc65bYI7ei6.jpg?45

En av de rundt 50 sandflyndrene Fiskekongen dro idag...

Utrolig hva den kan gjennomgå men allikevel klare seg rimelig bra

291020051820mkp7df46xnqg6xnXVB.jpg?68

Atter en veldig imponerende fangst av Fiskekongen...

Espen er bare posør

291020051811Pim57aqRVIoQxaPcuf.jpg?79

KIS og den lokale bikkja (som vi bare kaller Rekespiseren, da den rapper alt agnet vårt... glad i fisk er den og, den er faktisk på vei opp på stanga til KIS her [ :) ])

291020051852JEKMdrDyi76w1vxSwc.jpg?32

Veldig glad i fisk er den faktisk

291020051839YsM9CUIWJAaBlAqESD.jpg?20

77!!!!!! [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.