Gå til innhold
Fiskersiden

29.10 Røyedorging med markdrag


LasseB
 Share

Recommended Posts

Jeg bestemte meg i går for å prøve markdraget igjen etter røya imorgen (dvs idag 29 oktober).

Dro med meg to kraftige slukstenger og multiplikatorsneller som hadde montert et markdrag pr. stang.

En drøy meter foran markdraget festa jeg et søkke for å få det hele litt lenger ned i vannet (enda litt for varmt i vannet for røya, så da må man ned.)

Etter en runde midt utpå vannet hogg det til, og dro etter et par minutter opp ei røye på rundt 250 gram.

Dette gjentok seg to ganger til før jeg fant ut at bensina begynte å ta slutt. Har ikke brukt båten på noen uker så...

Det som hang etter markdraget var en liten Abu Tormentor i farge "sik" ([ ;) ]).

Ingen bilder, hvis noen lurte på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et GANSKE stort vann. Tror Fyresvatn er litt over 4 mil langt.

Jeg har tatt totalt fire røyer, og alle er tatt på markdrag og Tormentor.

Så det er helt klart at røyene er på vei innover. På sommeren er det totalt umulig å få røye på talefot. Har fått to røyer på sluk midt på sommeren, og da fisket jeg dypt med en blyhodespinner!

Eneste måten man kan komme i kontakt med røye sommerstid, er dypdorging med dyprigg. Lokalisering er nok viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.