Gå til innhold
Fiskersiden

UK brasme rekord på 19lb 10oz


Bendik.Ø
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Bendik.Ø

Hvor mye er det egentlig blitt gutsa i Juveren? En ting er jo at brasmene gyter der, men det er tydeligvis noen som ikke stikker av etter gyting....?

Jeg har ikke prøvd i Juveren, men det burde vært testet ut. Vet heller ikke om noen andre som har prøvd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Hvor kan man få slike "lokk",bortsett fra juveren og omegn?

Brasmer på 2,5-3,5kg kan kalles digre brasmer, og de kan man få flere steder i og rundt(innsjøer) Glomma, i Mjøsa, Drammenselva osv.

MEN man skal meite steinhardt hvis man skal få brasmer på 3,5kg+ noe annet sted enn på Ringerike!

Sjekk Norges storbrasmeliste her og hvor de er tatt: http://avkrokenfiske.com/downloads/50brasme.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av AAB

sitat: Hvor kan man få slike "lokk",bortsett fra juveren og omegn?

Brasmer på 2,5-3,5kg kan kalles digre brasmer, og de kan man få flere steder i og rundt(innsjøer) Glomma, i Mjøsa, Drammenselva osv.

MEN man skal meite steinhardt hvis man skal få brasmer på 3,5kg+ noe annet sted enn på Ringerike!

Sjekk Norges storbrasmeliste her og hvor de er tatt: http://avkrokenfiske.com/downloads/50brasme.htm

Takk for det[ :) ] Hva med Vansjø[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere ser garnfiske i denne delen av Øyeren (Dynovika) så bør dere ta en telefon til oppsynsmyndighetene! Det er nemlig ikke helt etter "boka" !

Etter de opplysningene jeg sitter inne med så dør krepsepesten (soppen) dersom fisken fryses ned. Regner med å få en korreksjon om jeg feilinformerer nå..? Men jeg er skeptisk i utgangspunktet til å ta fisk fra et vassdrag med pest over til et uten pest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.