Gå til innhold
Fiskersiden

Akersvannet 23.05


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Var en tur i Akersvannet idag sammen med en kamerat. Vi skulle prøve oss på Gjedda og Gjørsen. Det var ikke no problem å skaffe agnfisk, sørv og abbor bet som bare det. For og gjøre en lang historie kort, fikk en gjedde på bunnmeitet død sørv på ca 2 kg. Den ble pent avkroket og satt tilbake som seg hør og bør. Gjørsen glimret med sitt fravær. Vi holdt på til ca 2300 uten napp. Muligens litt kaldt og tidlig for det store gjørsbettet. Vi kommer sterkere tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er selv rimelig kjent på Akers. Hvor meitet dere? Det er vel gytetid for gjørsen nå, så grunna bak øya kan være stedet. Har fått høre at når hanngjørsen passer på rognen så er den rimelig aggressiv på alt som kommer i dens vei. Hvis du venter til andre uka i juni, så er nok gjørsen langt mer medgjørlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fiska på akersvannet den 23 jeg også. sammen med en kamerat. var ikke så heldige vi da. et napp. dorga med det meste av woblere jeg har, men til ingen nytte. møtte en som hadde fått 2 små gjedder og 2 små gjørs. han hadde tatt de med opp. jeg ville satt de ut igjen.

jeg ville egentlig meite med død agnfisk, men ingenting ville bite på marken, så det ble ikke noe agnfisk. et + med turen var at det var fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fisket fra båt denne kvelden. Stedet var grunna på sørsiden av øya. Ellers dorget vi med død sørv uten å kjenne noe, fikk noen små abbor på bunnmeitet doggmark. Sørv og småbrasme tok på duppmeitet mark/mais. Det kan skje noe med gjørsbettet når som helst, samme tid ifjor fikk vi ganske mye gjørs.

Her rett før den settes tilbake, merk svømmevest!!!

240520041508061bt3E28572h2.jpg?37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Hei! Er selv rimelig kjent på Akers. Hvor meitet dere? Det er vel gytetid for gjørsen nå, så grunna bak øya kan være stedet. Har fått høre at når hanngjørsen passer på rognen så er den rimelig aggressiv på alt som kommer i dens vei. Hvis du venter til andre uka i juni, så er nok gjørsen langt mer medgjørlig!

ser dette innlegget er gammelt, men gjelder vel fortsatt. Ser du sier at gjørsen gyter bak den øya. Har lest at gjørsen går opp i elver når den gyter. Gjelder ikke dettte for akers eller er det ingen elv som er stor nok som renner ut i akers?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.