Gå til innhold
Fiskersiden

Is på Vansjø?


erik
 Share

Recommended Posts

Vango:Ble ingen nevneverdige fangster på meg i sommer,men fiska bare en uke da.Ellers syntes jeg snitt størrelsen på gjedda økte ganske mye for tre år siden, dette hadde nok mye med tidligere yrkesfiske å gjøre.Tror faktisk dette var sundt for fiskebestanden,ble vertfall mange nye rekorder for meg(bla. 3 gjedder på over 5kg på en uke).Ellers har jeg fått færre stor abborer og gjørs etter yrkesfiskerne var der(husker ikke årstallet,tida flyr vet du).Håpet liksom på godt gammaldags fiske i vannsjø i år, men det uteble helt.Tror kansje de blågrønne algene gjør noe negativt på fisken også, noen som har noen formening om dette? Får se hva vinter'n bringer,men trur nok jeg satser på andre vann i år, i håp om bedre tider.

Når det gjelder garnfiske i år,så var vel dette bare nedenfor nåleøyet, så fiske lenger oppe i vannsjø burde være som før? Har vært bra fiske i år med mye nedtapping før,så tror nok ikke dette er så avgjørende. Fiska på isen nede ved mossehallen i februar ,var som å pilke i en kopp grønnsakssuppe,eneste jeg fikk var en gjørs på balansepilk(kansje var det bare den som kunne se noe der nede:-(

konklusjonen min må bli at de blågrønne algene gjør fiske mye dårligere,garn fiskende idioter hjelper heller ikke til.Skulle ønske alt var som i 1994-1998,etter det har fiske stort sett blitt dårligere takket være div. ***** kontorrotter som tar avgjørelser mens de tenker med ræva.Hvordan går det egentlig ann å ta så dårlige besluttninger,hadde vannsjø vært en lakse-elv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vango

Vært morro å hørt hvordan fiske i vannsjø er for tiden. Det har jo vært mye fiske med garn, pluss kraftig nedtapping.

Hvordan det er nå er vanskelig å si, men jeg fikk den gjedda som står nede i signaturen. Denne ble forøvrig tatt inne i bassenget mot nesparken. Ellers flere pene gjedder langs Mossroslandet og Grepperud i sommer. Men gjørs har jeg ikke sett noe særlig til etter de begynte med garn******.

Isforhold: Det er trygt å gå så lenge man ikke er i nærheten av for mange steder med strøm for der er det å bunnmeite med haspelutstyr (ikke sett hvordan forholdene har utviklet seg siden onsdag kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.