Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første tur på isen - Nøklevann 8 jan.


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Endelig fikk jeg kommet meg på fisketur, noe jeg hadde gledet meg til lenge! Og turen gikk ikke til hvilket som helst vann, men til selveste Nøklevann!!! Et fiskerikt vann hvor det finnes stor abbor og gjedde og digre ørreter. I tillegg svømmer det kanskje en og annen kjempe-Canadarøye der, og bunnen er dekket av laker i OK størrelse. Det sier litt om vannet når mange mener Nøklevann er Oslos beste fiskevann!

Hva fikk jeg så i dette fantastiske vannet? Ble riktignok bare en ettermiddags/kvelds-tur, men det burde kanskje holde til å sette ny markapers på ørret? Overgå Caddis sin gjedde fra Steinsfjorden? Bryte kilosgrensa på abbor? Eller om ikke annet noen greie laker som jeg kan ha til middag?

Svaret kommer her: http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...6&dx=580&dy=435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for "gratulasjoner" og "sånt" [ :) ]

Målet med turen var faktisk lake, men det ble bomtur. Skjønner faktisk ikke hvorfor. Stedet har jo alltid levert tidligere, tidspunktet på året burde være OK, agnet var makrell som det pleier å være (testet også litt annet da det ikke beit på det), og innsatsen var det ikke noe å si på.

Ingen pangstart på fiskeåret 2006, men det blir nye muligheter allerede til helgen.

Antall arter hittil i år: 1

Bør kanskje legge til at et par stk som fisket på dagen der fikk fin fangst med abbor + en ørret på 400 gram, så for de ble det en bra tur - og de stakk også når det begynte å skumre så de slapp å være med på lakeblankingen. For noen luringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen tvil om at Nøklevann er et litt vrient vann. Sjelden man kan bøtte opp med abbor og mort der, men sjansen for pene enkelteksemplarer er alltid til stede.[ :) ]

Var selv på Bråtatjern i sted, bettet var fantastisk elendig. Fikk 1 abbor på 2,5 timer...Hadde i tillegg en mort ute til abboren..men intet skjedde på den. Satt og dro i balansestikka i over 1 time på godt dyp uten antydning til aktivitet også....triste greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.