Gå til innhold
Fiskersiden

apropos lysfiske


-morten-
 Share

Recommended Posts

Da jeg var på seiltur i Australia (Withsundays) ved det indre Great Barrier Reef, satte vi opp lys i masta under oppankring. Da ble det et yrende liv i sjøen!! masse småfisk og mye bleksprut. de hadde en sinsyk fart og jaget småfisk.. i ytterkantene av lyset skimta jeg noen storfisk som lå å lurte på de mindre fiskene.. sansynligvis Barracuda eller liknende.

Under snorkling over koraller så vi en masse småfisk i alle farger. Flere så Nemo fisken også.. av større fisker var det koralspisere og en slags Havabbor. Det var spennende, Men jeg hadde ikke noe fiskeutstyr

En av Blekksprutene hoppet oppi båten, som var kansje 2,5meter oppå ripa.. en av de hadde også hoppet oppi jolla og sprutet blekk på tofta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av HelgeL

Høres kult ut. Kunstig lys er vel noe som brukes en del mer i varmere strøk enn her hjemme. Men jeg kjenner fiskere også her hjemme som har benyttet lys i vestlands fjorder og hatt stor suksess på storsei og lysingfiske. Men det er ingen tvil om at det er effektivt..

Er ikke helt bevandret i lovverket,men er det egentelig lov å benytte lys til å lokke fisk? Men det er kanskje bare til lystring at lys er forbudt? Noen som kjenner reglene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.