Gå til innhold
Fiskersiden

Mustad kroker kun for utlendinger??


HelgeL
 Share

Recommended Posts

Har sendt en del mail til mustad for å få tak i en rekke av de krokene de har på hjemmesidene sine. Flere i små størrelser som kunne passet bra til artsfiske her hjemme. Regnet egentlig litt med at de kunne være behjelpelige med i det minste gi meg henvisning til hvor jeg kunne få bestillt dem. [ :) ]

Men nei[ :( ]

Og i dag endelig etter mengder med mail frem og tilbake med mustad og tundra outdoor fikk jeg svar fra mustad at de ikke kunne hjelpe meg. Men om jeg la inn en bestilling på minimum 50 000 kroker så skulle de lage de til meg ???? Jeg spurte etter 10 - 12 forskjellige størrelser så dere kan tenke dere selv hvor billig det blir.

Poenget med dette innlegget var egentlig bare å legge frem hvor dårlig jeg synes Mustad håndterer det norske markedet, og hvor lite prioritet vi har. Bare det at de forlanger minimum 50000 kroker ved bestilling er helt utrolig. Takk og lov at det finnes andre produsenter i verden sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er henvist til å handle rundt Egersund, må ofte nøye oss med kroker ment for å surre fjær og hår på.

Sirkelkroker, å nei, man trenger ikke det, blir jeg staaadig fortalt av de lokale pusherene.

(Autentisk uttalelse fra Egersunder forrige uke: "Jeg ser at det er kommet noen nye kroker - sirkelkroker - hva er de gode for?")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elv prøvd å ta inn kroker fra Mustad til butikken, med samme resultat som Helg har fått.

Når jeg kontaktet dem fikk jeg beskjed om at det var greit bare jeg gikk veien via Tundra. Problemet oppstår når man må ta inn slike mengder som 50000 kroker.

Vet ikke helt hvor stort markedet er for 32 kroker til artsfiske etter nålefisk og kutlinger er, menmed 50000 kroker eller 5000 pakker tror jeg fort jeg hadde brent inne md 4950 pakker i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å forstå helt at de ikke klarer å ta inn noen slike kroker sammen med andre leveranser. Er det ikke mulig å sende noe slikt mellom fabrikkene uten at det koster skjorta? Har vanskelig for å se at det koster mange kronene å sende en par kilos pakke fra japan og hit med de krokene?? Nei eneste grunnen til at de ikke gidder er sannsynligvis at det tar for lang tid administrativt å kontakte fabrikkene i andre land, og at de absolutt må tjene på alt de gjør. Service er dødt i mustad land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Jeg har elv prøvd å ta inn kroker fra Mustad til butikken, med samme resultat som Helg har fått.

Når jeg kontaktet dem fikk jeg beskjed om at det var greit bare jeg gikk veien via Tundra. Problemet oppstår når man må ta inn slike mengder som 50000 kroker.

At Mustad som produsent helst vil selge store kvanta til sine grossister kan jeg forstå, men det virker noe rart at Tundra ikke selger mindre partier til forhandlere i Norge. (er dere sikker på at dette stemmer??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustad markedsførte vel en hel serie gode meitekroker for en tid tilbake på det engelske markedet. Kan tippe på at de har blitt skvisa ut av drennan, kamasan og FOX etc. Selv synes jeg at kamasan og fox stort sett gir meg alt jeg behøver av krok bortsett fra sirkel. Mustad trengs vel egentlig ikke så lenge det ikke er flue man skal fiske med da. Synes det er patetisk å se at den kroken som henger rundt om i butikkene er langskaftede smalgapede limrikk eller "markkrok" med mothaker i størrelse fra nr 2 til 2/0...tsk,tsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rams

For ordens skyld; Mustad lagerfører ikke lengre et like bredt sortiment som tidligere, men jeg har latt meg fortelle at de fremdeles kan produsere "hva som helst", forutsatt at bestillingen er på 50 000 kroker. (Det er vel her misforståelsen ligger, eller??)

Ikke noe misforståelse her. Jeg har vanskelig for å tro at Kroker som er i mustad sortimentet ikke er på lager et eller annet sted i mustad systemet, ergo burde de kunne skaffe dem. Hvis ikke så burde de opplyse om dette på hjemmesidene, og ikke skryte over sortimentet sitt(som da ikke eksisterer noe sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme problemet får man på en måte med alt fiskeutstyr som ikke står i de norsle katalogene. Hadde noen mail med Elbe Norge for en tid siden angående noen Shimano karpestenger, som vitterlig er tilgjengelig på det danske, svenske og ikke minst engelske markedet.... Men også her var svaret NEI. Og jeg tar meg i å lure på hvorfor ? ElbeNormark er jo imprtør for Shimano i både Sverige og Danmark! Hadde det ikke da vært normalt god service for Elbe i Norge og hjulpet meg med å få tak i disse stengene fra deres "kontor" i f.eks Damnark ? Det må vel være bedre for dem det enn at jeg bestiller dem på nett fra f.eks England ?

Møkkaservice mener nå jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he..ThorEH.Har du ikke skjønt åssen Norske utstyrsimportører jobber..?? Det funker altså slik..Det den store mengden folk vet om det, det er det de vil de ha, og det er det importørene satser på å markedsføre. Nye ting tar ca 20 år å innarbeide da det aldri har forespeilet importørene at det faktisk er mulig å skape markeder med markedsføring. Du kan jo se på det slik at du er en skikkelig pioner som kjøper utstyr som "Ingen"vet om...Jeg kan jo nevne at jeg kjøpte min første baitrunnersnelle i 1992. Jeg viste den til markedsansvarlig i Sølvkroken, som da hadde agenturet på Shimano i Norge. NEI, det der hadde han absolutt ikke noe trua på!! Hehe..Vi får vel se om det ikke før eller siden slår ann i Norge også så mange som det selges av dem i utlandet. Dvs utenfor anderledeslandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg er vel at de ikke engang kikker seg over skulderen til f.eks nabolandene engang og ser hva og hvordan det foregår der.....

Hva om å tipse dem (omportørene) om disse sidene slik at de ser at det faktisk er ett forholdsvis stort marked de går glipp av ?!?! De kan jo ikke være helt løk i hodet heller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Det som forundrer meg er vel at de ikke engang kikker seg over skulderen til f.eks nabolandene engang og ser hva og hvordan det foregår der.....

Hva om å tipse dem (omportørene) om disse sidene slik at de ser at det faktisk er ett forholdsvis stort marked de går glipp av ?!?! De kan jo ikke være helt løk i hodet heller ?

Synd å si, men tror nok det er flere grønnsaker i importbransjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.