Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur Record RCN


abbor
 Share

Recommended Posts

Nei. Kjøper ikke noe nyheter før det har vært testet av andre en de som er blodsponsa av merket :(

Jeg tenkte på c og rocket snellene mine. Vet at det er noen sneller som har låsering på dette tannhjulet, skal til å åpne Pro Shopen nå for å se, c3'n hadde ikke låsering. Pausemusikk..2 min senere; Pro Shopen hadde en låsering ala den som sitter på sveiva, e-clips.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått hjelp på forumet til Mike's repair. Trikset er å lage en løkke av 20-30 cm mono og så tre denne inn under tannhjulet å dra det av. Og der åpenbarer det forsvunnende kulelager seg.

Nå har snella fått låne sveiv av ei UC6500C, og har fått renset ut allt fett og oljet opp snørerførermekanismen. Endelagrene var heldigvis ikke fyllt med fett men har renset også de og oljet dem med tynn olje. Snella er nå klar til innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall ikke samme lagre som i C3, da RCN har en annen lager dimensjon. Snella mi kommer ikke til å bli brukt i saltvann. Mest sannsynlig kommer jeg også til å bytte ut endelagrene med kjeramiske, men vil teste orginallagrene først. Lagrene mine får typisk olje for annenhver fisketur så de har vel liten mulighet til å ruste uansett.

Hadde ingen gammel gaffel tilgjendgelig, men det funker sikkert greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kjøper ikke noe nyheter før det har vært testet av andre en de som er blodsponsa av merket :)

Jeg tenkte på c og rocket snellene mine. Vet at det er noen sneller som har låsering på dette tannhjulet, skal til å åpne Pro Shopen nå for å se, c3'n hadde ikke låsering. Pausemusikk..2 min senere; Pro Shopen hadde en låsering ala den som sitter på sveiva, e-clips.

P

Hvem er det som er "blodsponset" av merket?

Sikkert greit for dere "amatører" å lage dere spesialverktøy - men hvorfor det når to skrutrekkere, en i hver hånd, gjør samme jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er "blodsponset" av merket?

Sikkert greit for dere "amatører" å lage dere spesialverktøy - men hvorfor det når to skrutrekkere, en i hver hånd, gjør samme jobben?

Tar nok sjansen på skrutrekkere nå, men var før jeg tok det av første gang litt bekymret for å ødelegge snella siden jeg ikke kjente festemekanismen. En 20cm snøreløkke er uansett et rimelig og raskt "verktøy" å lage <_<

Jeg er i hvertfall ikke sponset av ABU (eller Lowrance om noen skulle tro det), har i stedet sponset ABU i mer enn 20 år :)

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er "blodsponset" av merket?

Sikkert greit for dere "amatører" å lage dere spesialverktøy - men hvorfor det når to skrutrekkere, en i hver hånd, gjør samme jobben?

Hvofor ikke? Gaffeltrikset fikk jeg fra en av Sveriges fremste ambassadeur nørdor.

Hvem som er sponset vet jeg ikke, men det er vel noen som tester snellene for produsent før legman får fingra i den...

La meg ta et eksempel da, ut mot oss forbrukere var jo EON snella verdens beste og mest revulosjonerende snella på lange tider og bla bla bla... ja man vet jo hva som skjedde der. Samme med Corsair til Shimano.

1521-407198823-5152_special.JPG

Her er en annen variant av det kulelagrede drivhjulet til snøreføreren. :D

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er den at sitter man og skrur sneller har man gjerne skrutrekkere for hånden hele tida - og spesialverktøy har en tendens til å IKKE ligge for hånden, ihvertfall når man har endel verktøy og deler rundt seg. Mener på ingen måte å virke negativ - bare fortelle at to skrutrekkere duger godt som gull.

Når man leser omtale av sneller er dette som oftest i kataloger til leverandører - og leverandørers egenkomponerte tekster skal man ikke tro er uhildet - derfor lar jeg meg aldri imponere av disse tekstene.

Ord som "rustfrie lagere" - med mindre de er laget av annet materiale enn metall. "trolig verdens beste.." osv.. er deres egne ord og er lite troverdige.

Mitt råd - sats på det kjente og vel innarbeidede - og ligg ikke i front for å teste nye sneller, med mindre du har særdeles gode forutsetninger for å vurdere kvaliteten ved å kjenne på snella...det kan spare deg for mange kroner.

Jeg kjenner til en som var veldig keen på Eon-snellene og som spurte om råd ang. innkjøp av den - jeg svarte da at jeg ikke ville råde personen å kjøpe den - den ble innkjøpt allikevel og NÅ er det verdens drittsnelle! :D

Jeg svelger heller ikke rått produktomtaler i en eller annen form, fordi det er mange faktorer som spiller inn og påvirker når såkalte uhildede tester ut utstyr og skal gi sitt omdømme av produkter.

Erfaringsmessig informasjon er nok den beste - men da gjelder det jo å vente til noen har utprøvd produktet over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke meg, da jeg snakka med deg 1. gang da sveiver ble hentet :D Men har vel spurt litt i ettertid.

Det er fint man har prylbøgar som Abbor, som kan teste snella for meg :D

Og siden man snakker om nye amb. sneller, noen som har sett, kjent på eller vet om den nye EXL snella kommer til norge?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.