Gå til innhold
Fiskersiden

Blinkende blink??


Gerry
 Share

Recommended Posts

Pakket i dag ut min første "røyeblink" med innebygd lys. Må innrømme at tvilen på dette produktet har kommet snikende utover kvelden. Det ser jo nesten ut som kroppen på en middels stor wobbler...

Det påstås at det skal være svært effektivt...

Er det noen av dere eksperter som har pøvd dette? Har ikke tenkt å kaste bort tid på juggel i helga, når det skal tas kilosrøye igjen...

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har prøvd det om enn ikke så mye ennå, så noen fullstendig konklusjon har jeg ikke. Var jo spent på hvor glad røya var i diskolys og har fisket både med dette og vanlig blink samtidig. Min lille erfaring så langt er at det virker ikke så veldig revolusjonerende på røyefisket som jeg trodde - eller kanskje håpet.

Får føye til at jeg har vel fått omtrent like mye på denne som på den ordinære blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discoblinkene fanget noen svære røyer i porsangertraktene i fjor vinter. De ble fisket med opphenger med maggot, men de største tok trebbel'n. Dette vår i januar måned med dårlige lysforhold.

Jeg prøvde også disse i fjor, men hadde ikke napp på de(fikk derimot over 60 røyer fra 3hg til 1,2 kg på 1 1/2 time med røyeblinken samt balansepilk).

Tror ikke jeg orker å bytte batteri i år[xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 12 røyer på barduelva med denne: http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=4121 .

Synes meget bra på kikkefiske+ den lager også mye lyd med de løse kulene inni. Mine erfaringer er bare positive, så langt[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veier 16g, men den er bare ett tomt skall med stålkuler inni, så tar du ut de veier den kansje 5g(blir nok å flyte da). Blir jo en veldig dyr atraktor da, men ganske kult med en blinkende flyteperle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sette ut ei stikke med disco litt utenfor der jeg selv sitter...

Røya på vannet er svært var til tider, og de større tar kun minibalanse. Setter ut fire stikker i en halvsirkel rundt meg, utelukkende med minibalanse/mormyska, og sitter og lokker konstant med blink og maggot. SIKKERSTIKK!

Det blir spennende med disco i morgen tidlig[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den der i fjor vinter, fikk ikke noe mer på den enn på andre vanlige røyeblinker. Men hadde sine fordeler med att man kunne ta ut enn eller to stålkuler slik att den nesten fløt, da fungerte den best synes jeg.

Bateriet funket heller ikke lenge i 15minus så det var ikke noen stor suksesso. I sommer derimot fikk jeg en del fisk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette er ikke noe juggel, spør du meg. Var en tur i Vågå i begynnelsen av januar. Da fikk jeg se resultatet av dette "merklige vesenet". Det var to karer fra Toten som fisket med dette. De fikk begge store mengder røye. Fikk beskjed om å kjøpe de rød og ikke de gule.

Som sagt så gjort. Prøvde på samme sted 14 dgr. senere med nyervervet blink. Røya satt før jeg fikk den ned på bunnen, selv om jeg ikke hadde mata hullet i forvegen, men samtidig med at jeg begynte å fiske. Prøvde ikke mer den dagen ettersom tempen var noe i kaldeste laget for meg. Bare prøv, men bruk den røde![^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jag har använt orginalet till och från sedan 80talet fått mycket fisk speciellt när det är mycket snö på isen

och i mörka vatten .Du br dock byta tafsen/fortommen till ca 25 cm och använd bra krok

Kamasan eller liknande 6-2 storlek .

Orginalet och en som är ännu bättre hittar du på http://www.knosas.se/products/products_silja.html

Du kan även fråga Johnny om den nya blinkpirken Demon den är ännu bättre än den gamla blinken

Ser mer ut som ett normalt blänke .

Hälsa från mig

//Roger

Pakket i dag ut min første "røyeblink" med innebygd lys. Må innrømme at tvilen på dette produktet har kommet snikende utover kvelden. Det ser jo nesten ut som kroppen på en middels stor wobbler...

Det påstås at det skal være svært effektivt...

Er det noen av dere eksperter som har pøvd dette? Har ikke tenkt å kaste bort tid på juggel i helga, når det skal tas kilosrøye igjen...

[:)][:lol:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gode erfaringer med disse , batteri kapasiteten var heller ikke ille , men nå koster jo også disse bare 7 kr pr stk.

Jeg fikk i hbvertfall klart mer fisk på denne enn de som fisket med vanlige røyeblinker.

Skittfiske har kommet med en annen variant fra Lawson (http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=45912) disse er bestilt og skal testes i sjøen....

Jeg forsøkte "discoblinken" på aboren , men det tok bare noen sekunder før Gjeddefilla stakk av gårde med den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag noen lawson blinkere i posten , de blinker MYE kraftigere enn de andre typene....må fungere sykt bra under Havfiske...:)

Prøvde de på isfiske for noen uker siden. Fikk ikke noe da, men har fått rapporter om gode røyefangster på Lawson-blinkene. De blinker noe sinnsykt.... Er vel i utg.pkt tiltenkt havfiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.