Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørrett, 6,7 kg ved Mandal


Prikken
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av flygefisk

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

sitat:Opprinnelig postet av Remy

so5.jpg

Er den 100 % klassifisert som SØ ?? Kan minne om en Regnbue på det (dårlige) bildet??

Det med skjellprøver var myntet på Deetuben... Ikke rart du ikke forstod noe særlig Remy. Hadde absolutt ikke fått det frem tydelig nok.

PS! Det er helt greit at du også gjerne skulle hatt en sånn SØ. Det ønsker jeg også! Men tror du ikke at et innlegg om at den skulle vært satt ut er litt kjipt å lese for en som rapporterer en fisk han er stolt av? Misunnelse er ikke greit når det resulterer i at en kanskje tar noe av gleden fra den som har oppnådd det du gjerne ville oppnå selv...

For å ta ting i rekkefølge: På det dårlige bildet så kan en faktisk ane et regnbueskjær i siden på fisken. Derfor spørsmålet.

Det har opp gjennom årene vist seg at mange av de store SØ som er tatt har vist seg å være noe annet, laks, hybrider, oppdrett etc.

Spørsmålet var absolutt ikke ment som noe kritikk av noe som helst slag. Derfor revurderte jeg også mitt spørsmål med en gang jeg fikk se et bedre bilde.

Gratulerer nok en gang med en kjempeflott SJØØRRET..[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Strøken fisk. Knallkondis dessuten. Artig ellers at linken her heter "Sjøørret på 6,7 kilo" mens overskriften i avisa antyder at den veide 7,0 kilo, mens det under bildet står at den veide 6,8.

De vokser etter sin død...

Synes ikke det er så mye å rope opp for at fyren tok den med seg hjem. Antall sjøørreter vi tar med oss er nok dessverre mindre enn det som havner i mer eller mindre lovlig satte garn dessverre, selv om selvsagt alle monner drar. Men ta ei elv som Driva, der svært mye av fisken beholdes. Ikke noe krise i sjøørretbestanden der. Mye koker nok ned til de lokale næringsfolholdene i fjordene også. Samt gener selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.