Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørrett, 6,7 kg ved Mandal


Prikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

Det der er så flott sjøørret som det går an å få det! håper det venter flere store når jeg kommer på min årlige jakt i området!

misunner fyren noe villt..

Med det bildet der så er jeg helt enig i at dette er en særdeles flott SØ. Bare å ta av seg hatten og gratulere[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fisket sluppet ut?

edit: svarer meg selv

Hadde du lest linken så hadde du sett:

"Friberg selv vurderer nå om fisken skal spises eller stoppes ut.

– Jeg har jo lyst til å ha den på veggen, men har hørt at det er veldig dyrt, sier han."

[ :( ]

Stakkars fisk, blitt et tranmåltid....

edit:smileyknappen hadde hengt seg opp litt visst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Ble fisket sluppet ut?

edit: svarer meg selv

Hadde du lest linken så hadde du sett:

"Friberg selv vurderer nå om fisken skal spises eller stoppes ut.

– Jeg har jo lyst til å ha den på veggen, men har hørt at det er veldig dyrt, sier han."

[ :( ]

Stakkars fisk, blitt et tranmåltid....

eller kanskje henges på veggen, jeg har selv en på 2,5 hjemme på soverummet og det er et godt minne å ha.

Jeg bet 1000,- kg får å få den utstoppet.

Bare å gratulere med kjempe fisk, morro når ting klaffer på det måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det var trist at denne svære sjø-ørreten måte bøte med livet, Remy. Og jeg tror faktisk at du hadde sluppet den ut igjen hvis det hadde vært du som hadde fått den.

Selv hadde jeg tatt den med hjem. Ikke bare for å spise den - hadde sannsynligvis brukt en time (eller resten av tiden med dagslys) til å knipse bilder av den, den og meg, den hengende med fiskeplassen i bakgrunn, den med flua (eller sluken) i munnviken osv. Og så ville jeg ha løftet på den og latt den ligge foran meg og bare nytt synet, løftet på den igjen, tatt enda flere bilder, og løftet på den igjen. Skjønner du? Et halvt minutt med en slik fisk er rett og slett for kort tid.

Du ville altså ha sluppet den ut igjen etter fortografering og skånsom veiing, jeg ville ha drept den - hva ville dere andre ha gjort? Hvor mange andre er det som ville ha sluppet den ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Skjønner at du synes det var trist at denne svære sjø-ørreten måte bøte med livet, Remy. Og jeg tror faktisk at du hadde sluppet den ut igjen hvis det hadde vært du som hadde fått den.

Selv hadde jeg tatt den med hjem. Ikke bare for å spise den - hadde sannsynligvis brukt en time (eller resten av tiden med dagslys) til å knipse bilder av den, den og meg, den hengende med fiskeplassen i bakgrunn, den med flua (eller sluken) i munnviken osv. Og så ville jeg ha løftet på den og latt den ligge foran meg og bare nytt synet, løftet på den igjen, tatt enda flere bilder, og løftet på den igjen. Skjønner du? Et halvt minutt med en slik fisk er rett og slett for kort tid.

Du ville altså ha sluppet den ut igjen etter fortografering og skånsom veiing, jeg ville ha drept den - hva ville dere andre ha gjort? Hvor mange andre er det som ville ha sluppet den ut igjen?

Nå ville jeg antagelig sluppet den ut igjen. Hadde dette skjedd for noen år tilbake ville jeg også kakket den..

Matfisk, ørret på 0,7-1,2, vil jeg også i dag beholde. selvsagt i moderate mengder... som om det skulle være noe problem..[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

- hva ville dere andre ha gjort? Hvor mange andre er det som ville ha sluppet den ut igjen?

Det er vel egentlig ikke så intr.??

Det eneste vi vil få frem her da er at vi er forskjellige, noen av oss ville drept den og andre ikke.

Det må være opp til den som faktisk får fangsten om den skal leve eller ikke. At noen har andre holdninger og ønsker rundt en fangst enn hva man selv har må man rett og slett bare akseptere.

Selv blir jeg først provosert når det blir drept og kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, underlig at jeg skal si det, men sjøørretfiskere har MYE MYE MYE å lære av meitefiskere. De har ihvertfall skjønt konseptet med å bevare storfisk, og heller beskatte på små. Samme har våre svenske og danske venner, svenskene mye mer enn danskene. Sjøørretfiskere er gjerne litt ¤#¤"¤#tenkte da de gjerne klager over mange halvkilosfisker og aldri noen rugger... Guess why?!!?! Fordi de er døde, spist, henger på en vegg etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det! Forstår tankegangen din Remy. Vi har kanskje noe å lære av meitefiskerne her... Selvfølgelig ønsker vi større fisk alle sammen. Men det er ikke dermed sagt at man uansett må dra i gang C&R-debatten hver eneste gang noen viser bilde av stor fisk som de stolte har tatt med hjem til middag! Viss du absolutt vil drive propaganda for dette, går det jo å lage noen artikler om det på forsiden eller diskutere det i de trådene som allerede eksisterer om emnet... Gled deg heller sammen med den som har fått og spist sin livs fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan man la være å skrive alt som man tenker, selv om det kanskje kan gjøre en forskjell. Hvilken forskjell ville du oppnå ved å skrive: [ :( ]"Stakkars fisk, blitt et tranmåltid..." Synes det ligner mer på misunnelse enn et snilt forsøk på å fremme C&R! Det samme gjelder når man nesten krever skjellprøver før man kan akseptere at en rapportert SØ virkelig er en SØ...

Gratulerer med kanonfisk Friberg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av flygefisk

Noen ganger kan man la være å skrive alt som man tenker, selv om det kanskje kan gjøre en forskjell. Hvilken forskjell ville du oppnå ved å skrive: [ :( ]"Stakkars fisk, blitt et tranmåltid..." Synes det ligner mer på misunnelse enn et snilt forsøk på å fremme C&R! Det samme gjelder når man nesten krever skjellprøver før man kan akseptere at en rapportert SØ virkelig er en SØ...

Gratulerer med kanonfisk Friberg!

Nå er vel ikke artsbestemmelse av SØ Remys sterkeste side....[ :P ][ ;) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av flygefisk

Noen ganger kan man la være å skrive alt som man tenker, selv om det kanskje kan gjøre en forskjell. Hvilken forskjell ville du oppnå ved å skrive: [ :( ]"Stakkars fisk, blitt et tranmåltid..." Synes det ligner mer på misunnelse enn et snilt forsøk på å fremme C&R! Det samme gjelder når man nesten krever skjellprøver før man kan akseptere at en rapportert SØ virkelig er en SØ...

Gratulerer med kanonfisk Friberg!

Selvfølgelig er jeg misunnelig, hvem er ikke det på en slik fisk? Men om du mener man burde tie eller ikke, min mening er like så at slik fisk ville gått og burde gått i mitt åsyn. Du mener det ikke, så da har du den meningen. Helt fint for meg! OG skjellprøver er for meg fremmed, vet ikke hva du sikter til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

sitat:Opprinnelig postet av Remy

so5.jpg

Er den 100 % klassifisert som SØ ?? Kan minne om en Regnbue på det (dårlige) bildet??

Det med skjellprøver var myntet på Deetuben... Ikke rart du ikke forstod noe særlig Remy. Hadde absolutt ikke fått det frem tydelig nok.

PS! Det er helt greit at du også gjerne skulle hatt en sånn SØ. Det ønsker jeg også! Men tror du ikke at et innlegg om at den skulle vært satt ut er litt kjipt å lese for en som rapporterer en fisk han er stolt av? Misunnelse er ikke greit når det resulterer i at en kanskje tar noe av gleden fra den som har oppnådd det du gjerne ville oppnå selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst uenige om hvordan vi skal bruke ytringsfriheten, og om hvorvidt dine utsagn kommuniserer en smule mer enn at du mener at C&R er en bra ting...

Problemet viss vi alltid skal skrive det vi tenker om enhver ting her inne er at alle tråder om stor SØ og HA lett ender med den etter hvert for meg ganske utdebatterte C&R debatten i diverse varianter, slik som det skjedde med denne tråden. Kan ikke tråden om SØ på 6,7kg handle om den fisken det er snakk om i overskriften for tråden. Så kan de som vil diskutere C&R gjøre det i C&R tråden... Tror fiskersiden hadde vært tjent med det i lengden!

Takk for en fin side forresten, Remy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.