Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskevesten innenfor eller utenfor jakka?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Er det ikke lommer nok i disse jakkene, slik at en får med seg hva som det er anvendelse for.
Jo, men problemet er jo at på samme tur går jakka på og av - alt etter temperatursvigningene. Vesten kan være på hele tiden - derfor er det greit å bruke vesten til å ha flueboksen i og til å feste håv, saks o.l til - ting man trenger under fisket.

Skulle man velge å ha vesten under jakka de gangene på turen man bruker jakke, så må man ha feste for håv på ryggen på både jakka og vesten. Ved å ha vesten utenfor så slipper man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare en liten chest pack, så for meg går det greit...

Hvis man må ha regnjakke utapå så er det vel ikke akkurat mebran av ypperste klasse...

elPerro

Ja der har du noe å ta tak i . Jeg har i alle fall ikke noen jakke som fungerer bedre enn Oil-skin i styrtregn. Her kommer Gore-Tex og Hipora jakkene mine til kort.

Forøvrig så holder jeg en knapp på hva jeg har nevnt tidligere. :P

http://fiskersiden.no/forum/index.php?s=&s...ndpost&p=161488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske i bare skjorta er greit nok det. Da være tillater det. Er det bra vær så bruker jeg heller ikke Gore Tex-jakke.

Men på sjøørretjakt i ruskevær om våren, eller til høstfiske i duskregn etter harr i Glomma, ja da er jakka god å ha :P

Jeg går også fjellturer; derfor har jeg kjøpt den Beta AR-jakka som ikke er en ren fiskejakke og kombinerer den med en chest pack. I chest pack'n går det flueboks, fortomsmateriale + div nips og kamera ;)

På godværsdager så går jeg gjerne med t-shirt med chest pack uttapå...

Altså en løsning som er perfekt for meg :o

elPerro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.