Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor går turen 2006?


amnesia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Årets sesong starter søndag 28. mai kl. 00.00 i Otra sone 4 eller 5A. Der blir jeg hele sesongen med unntak av uke 25 hvor jeg blir i Stjørdalselva og uke 31 hvor det blir Numedalslågen (brufoss). Muligens noen dagsturer til Mandal, Audna og Lygna alt avhengig av vannføring og værforhold.

Tight lines

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhmm :blink: rødneelva er rævva

Hehe.. Rødneelva er ræva med lite vann, i likhet med andre småelver...men har fått maaange fine SØ i den elva - største på 3,5 kg. Også fått laks av anstendig størrelse. Ser du er fra "bygda" selv :huh: Har selv familie i Sandeid og det var i denne elva jeg først startet å fiske laks/ørret som barn sammen med min morfar og far - det er like mye oppfriskning av gamle minner som gjør at en tur til Rødneelva hører med i mitt "program"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm :) i fjor ble det faktisk tatt hele 8 sjøørret i hele elva. så den ørretten din kan jeg tenke meg at det var en stund siden du fikk på land :D:D:P for å si det sånn så tror jeg det er langt mellom de store ørrettene som du nevner :lol::lol:

Det er noen år siden den ble tatt ja. Fikk forøvrig to lakser på henholdsvis 4,5 og 4 kg samt en sjøørret på vel 1,5 kg på samme morgentur :D Så jeg har mange gode fiskeminner fra Sandeid.

Er jo forøvrig ikke lange sesongen i elva da.. fra 1. aug. - 14. sept. og kun lov å fiske fred.-sønd..

Men håper da ikke at sjørret-stammen er i ferd med å forsvinne :) Det er vel kanskje ikke så mange som leverer fangstrapport heller. Har ikke fisket der inne de siste årene da det ikke akkurat har vært for mye vann i elva når jeg har hatt sjans, men håper å få prøvd igjen i år.

Endret av Laksalaura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke ørret bestanden er iferd med å forsvinne nei. var et dårlig sjøørret år over hele vestlandet generelt forrige sesong. håper dette kan snu seg i år :lol: men en ting jeg lurer på er hvor stor den laksen du har på profilbildet ditt er?? :) og også hvor dupleier å fiske når du besøker rødneelva? mest me flue eller mark? ?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke ørret bestanden er iferd med å forsvinne nei. var et dårlig sjøørret år over hele vestlandet generelt forrige sesong. håper dette kan snu seg i år ;) men en ting jeg lurer på er hvor stor den laksen du har på profilbildet ditt er?? :) og også hvor dupleier å fiske når du besøker rødneelva? mest me flue eller mark? ?? :D

Får håpe det bedres kraftig ja (evig optimist). :) Laksen på profilen min er 10,5 kg.(tatt i årdal, fisket der på årsbasis siden -94).

I Rødneelva pleier jeg å fiske den midtre delen, ca. fra svingen ovenfor slakteriet og opp til "Osmundhølen", :D (går jo litt i interne navn her - men du vet sikkert hvor det er :-) Har jo fisket lenger oppe også men det pleier å være så tilgrodd med trær at det blir litt vanskelig å komme til. I Sandeid fisker jeg med med alt, dvs. makk (mest), sluk (rapala) og flue (enhånds). :( Eneste kriteriet er at det MÅ være grei vannstand - og den elva stiger jo og synker igjen på et øyeblikk så det gjelder å være på rett plass til rett tid. Du får sende meg en PM når det regner kattunger der inne i høst, så slipper jeg å plage en gammel bestemor med telefoner om hvordan fisket går der inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.