Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor går turen 2006?


amnesia
 Share

Recommended Posts

først og fremmest takk for de positive tilbagemedinger. jeg håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne. dette var i hvertfald ikke hensigten. menb jeg syntes diskussionen kunne være interessant at tage op på et tidspunkt.

under alle omstændighede skal i alle vide at jeg holder virkeligt meget af at fiske i Norge. og da jeg har mødt virkeligt flinke gutter hos jer. men det betyder nok at jeg vil søge andre elva i fremtiden.

jeg vil slutte her, for ikke at give dette oplæg en negativ klang. jeg er klar over at mit indlæg falder lidt uden for. jeg ønsker alle en god laksesommer håber vi ses derude ved elven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I år blir det nok sesongkort i Lakselva og Stabburselva som vanlig. Blir nok også et par døgn i Børselva. Rosinen i pølsa blir et døgn i Altaelva i slutten av juli. Blir også noen turer til noen av våre mange gode fiskevann her i kommunen. Gleder meg til fluesesongen er igang igjen. Inntil det skjer er det isfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt om en uke i Gaula i Sogn og Fjordane, blir endel i Ekso i Hordaland.

Må også ha en tur inn på Villakssenteret i Lærdal og kanskje en tur i Aurland.

Kanksje også prøve i Bolstad, Vosso og Daleelven her i Hordaland.

Er bare andre sesongen min med elvefiske så jeg synes det er fint

å komme seg litt rundt å få sett på diverse elver som jeg har hørt så mye

om i mange år. Villaksen er jo fredet i endel elver her i Hordaland men

naturen er like vakker ennå heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fiske i Stjørdalselva og Numedalslågen til sommer`n. Kanskje en tur til Orkla august. Håper jeg skal fiske den første helga i juni, men samboeren min nekter da vi må være barnepass for noen som skal på 60 årsdag. Uhørt!!! Skikkelig surt dette her, men jeg skal nok klare å forhandle og inngå kompromiss for å få meg den helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Blir samme som i fjor - uke 28 Seem, Namsen:

espenjul.jpg

Ellers så blir det en tur nærmere Grong også. Mediå/Fosslandet - husker ikke datoene her i farten.

Du tenger ikke å komme oppover fordi jeg har ei uke før deg og da er det ikke laks igjen til deg :-))

Pluss ei uke i Tømmeråsfossen, Valdet mitt i Gaula og Orkla blir også flittig besøkt. Så blir det tur til Island,,, Hva skal man gjøre der?? ;-)

Stordals elva i Åfjord og Skauga i Rissa får vel også besøk samt den årlige turen til Vefsna og Fusta i Mosjøen. Så kan det vel bli litt til.... [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av J.P

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Blir samme som i fjor - uke 28 Seem, Namsen:

espenjul.jpg

Ellers så blir det en tur nærmere Grong også. Mediå/Fosslandet - husker ikke datoene her i farten.

Du tenger ikke å komme oppover fordi jeg har ei uke før deg og da er det ikke laks igjen til deg :-))

Pluss ei uke i Tømmeråsfossen, Valdet mitt i Gaula og Orkla blir også flittig besøkt. Så blir det tur til Island,,, Hva skal man gjøre der?? ;-)

Stordals elva i Åfjord og Skauga i Rissa får vel også besøk samt den årlige turen til Vefsna og Fusta i Mosjøen. Så kan det vel bli litt til.... [ :) ]

Da vil jeg anbefale deg å lese mer lakselitteratur - det pleier nemlig være sånn att det stadig går opp ny fisk...[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det pleier å stemme men, etter at rykte går at jeg står på Værem så tør ingen laks å passere før jeg er trykt ute av Namdalen. Det rykte spres mye seinere og det går ca en uke før de første tør ta spranget inn i brekke utfor grisetryne.. [ :) ][ :o ]

Ble 12 stk der i fjor og det var i uke 28. Så du har nok valgt det riktige tidspunket. Går du fra land eller er du ut i båt? Fint strekke bak deg på bilde... De store står altid i nedkanten av enden på steinrøysa på motsatt side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den faste uka i Namsen/Grande gård i uke 25 (Hildrum og Ranem).

Og etterpå forskjellige elver her i Rogaland.

I tillegg så går jeg med et håp å få kort mellom 20-27 mai her i Rogaland (resten av familien reiser bort, og jeg blir alene hjemme - gjett hva tiden skal brukes til - håper sjefen ikke er på jobb den uka!). Hvis noen har kort, så bare send en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del starter sesongen 1 juni på øvre vipstad i namsen,deretter blir det noen døgn i drammenselva før turen igjen går til namsen santhansuka skal da fiske ytre vipstad,hekten,hildrum,øvre vipstad,ranem,+2døgn øvre tømmerhøla i sandøla og 2 døgn i bjøra.så er det tilbake til drammenselva resten av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir NAMSEN fra 1.juni til 23.juni, same shit as every year. Gleder meg til Øvre Melhus .Håper å passere den 20 kilo's grensa en gang for alle.. Det blir forhåpentligvis en tur med arvingen til Bogna/Aursunda/Bjøra...er avsatt 2 dager til Tømmårshøla også.. Tips for Namsen? Tror det lar seg ordne etter 27 sesonger i Namsen- stiller velvilig opp med tips. Håper ellers de nye store fluene skal utkonkurere bomberne... Ellers Drammenselva i august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gaar til Lyngen/Troms. I fjor vi har fanget mange laksene der. Ikke svaert stor, men for de förste gang i livet :( Vi har aldri forsöket a fange laks för og vi har ikke tenket at vi vil fange bare en, men etter en uke, vi hadde hatt 9! Uken för, vi har forsöket fange laks i Reisaelva, men det var litt stor for oss nybegynnerene :) ikke engang et bitt.

Saa vi haaper at vi vil fange laks igjen dette aaret i Lyngen.

Hilsen

Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saugen, nedenfor valdøyan. Kjenner du til plassen?

Blir også ett par dager på Støren, har bare valdet 4.5 dager eller så :lol:

Det er i alle fall en sjanse til storlaks, det er alt som betyr noe.

En sjanse er bedre enn ingenting :(

Fiska Saugen under flommen tidlig i August i fjor. Over 300m³ så går fisken på rette sida av elva, ellers vert du stående å sjå dei på andre sida få fisken. Men er ein sjanse med makk heilt framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som vanlig sesong kort på grimås i vikedal, med endel turer rundt i elva.

Ellers er det Etne. To døgn i sone 1, et døgn i sone2+1b, og et døgn i sone 5, ellers regner jeg med å plusse på med etpar soner.

Første uka i august blir det å fiske noen elver i sogn, for så å avslutte sesongen med noen turer til bjerkreim, figgen, og kanskje en sørlandselv (blir det treff i mandal)?

Skitt fiske :rolleyes:

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det blir som vanlig sesong kort på grimås i vikedal, med endel turer rundt i elva.

Du får hilse til Bjørn Grimås fra Laksalaura i Stavanger da (slekta mi d) :blink:

For min del går turen i 2006 til Årdalselva samt noen turer til Rødneelva evt. Vikedal ved flom på høsten. Ikke stort mer enn 1 måned igjen nå såååå..... :wacko:

Endret av Laksalaura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hilse til Bjørn ja :wacko: . Jeg har fiska på sesonkort hos ham i over 18 år nå, så han har jeg hatt mange fine samtaler med!

Jeg skal inn på åpninga i år også, gleder meg som en unge, har ikke gått glipp av et åpningsdøgn der inne siden 93, så den tradisjonen må jeg ha med meg!

Rødne elva på høsten kan være spennende, kjenner en kar som bor der inne, som har tatt bra med fisk der de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.