Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger mental veiledning


NoCatch
 Share

Recommended Posts

Tidsklemma har festet sin klamme ekle hånd rundt meg. Har fryktelig lyst på en fisketur i løpet av helgen. Valgets kvaler. Fluefiske i fjorden eller meite etter et eller annet med finner i ferskvann (trodde ALDRI dette skulle bli et aktuelt dilemma...). Som småbarnsfar kan jeg desverre ikke si "ja takk - begge deler", må faktisk velge[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok akkurat i minste laget til å håndtere en toppknytt selv. Fra 4 år er det lett som en plett. Du skulle sett min 4 åring svinge 4metern her i sommer. Gikk som en drøm og opp kom 10cm mort og småbrasme som han syntes var helt ok og store nok. Problemet er at det tar litt pedagogikk og overtalelse før de kroker av og setter på agn selv. Prøvde også noe morsomt i Nitelva i vår. Lot 4åringen sitte og holde i en bunnmeitet fiskestang med mais og sirkelkrok. Fisken (vederbuk på 1,4 kilo) kroket seg selv helt etter boka når gutten løfta stanga litt sånn passe fomlete. Drilling og innsveiving måtte han pent gjøre selv sjøl om fisken innimellom truet med å dra ham til vanns hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.