Gå til innhold
Fiskersiden

sø fiske rundt ålesund?


 Share

Recommended Posts

Hvis du skal fiske i selve Ålesund så er det best fra elveosen i Spjelkavika (Sunde fabrikken) og utover mot byen til Bogneset. Her finnes mange gode steder å prøve ørreten. Flytt dere utover og prøv flere plasser. Jeg så flere fine fisker inne ved osen i går. I dag var det dødt igjen men dette var nok på grunn av en kald nordlig trekk. Spjelkavikneset og Blindheimsneset og er også lure plasser.

Hvis dere vil reise og sikkert øke sjansene så er jo det mange alternativer: Valldalen, Tafjord, Åndalsnes, Isfjorden, Ørsta, Sæbø for å ta de jeg kommer på i farten.

At dere bare vil prøve med flue velger dere jo selv. Jeg har tatt mange ørreter på flue, men orker ikke bruke dette nå på vinterstid lenger.

Hold oss oppdatert på hvordan det går !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...har jo bomma en del ganger der også da. Men det ER en god plass ja [ :D ]

Hehe! Fangstgaranti va vel kanskje å overdrive :) Bodde i Valldalen et par år, hadde turar på Linge der stor SØ hoppa rundt me på alle kanta(skvetta nesten vatn på meg ), men ville han bite??? Nei :D

Men utrulig arti å sjå so mykje stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli sikkert sø fiske nokre daga neste veke..bli ikkje kjørt so langt so vi får prøve rundt byen vist veir og vind e bra. onsdag har vi kort dag på skulen å da satsa vi på å kjøre innover til valdal.

Noen som har fått noe rundt Ålesund siste ukene?

Jeg prøvde rundt Sykkylven på fredag og en tur til Borgund på søndag, men ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va en tur til valldal mandag, men verken såg eller kjente nåke. vi fiska med fluge. va en som gjekk m sluk og men såg ikkje at han fikk nåke medan vi va der. prøvde litt på sjøholt på vei heim uten å kjenne nåke her heller. såg nokre få fiska der, men dei ville ikkje ta. prøvde åsestranda å inn m sundolitt fabrikken i går kveld, men heilt dødt der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flittig på Åsestranda i det siste. Har sett et par som har hoppet men det er rett og slett utrolig dødt nå. Er nesten bekymret for bestanden i Borgundfjorden, men at det er stille inne fjordene kan tyde på det ikke er helt "tiden" nå. Det er jo mildt for tiden også.

Forøvrig er det veldig stor nivåforskjell på flo og fjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

straumen som er i det krysse der du tar av til sjøholt, har du prøvd der?

Hmm...mener du i straumen der du tar av til Skodje ? (Hvis du kjører fra Ålesund)

Sikkert nok. Der er det mye fisk nå laksen kommer til Solnørelva. Har opplevd at denne strømmen og sundet du ser på den andre siden er smekk full av laks når elva er lita. Men har aldri likt å fiske der og har heller ikke prøvd på denne tiden av året.

Sundet der Solnørelva renner ut har jeg hørt skal være en plass det skal finnes fisk.

Myklebust får det jo til ! Hvor stor er "ei stor ei" ??

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1120! Grattis! :D Og du fisker med.. flue? Sluk?

Har vært ute mange turer og sett flere som har hoppet, men helt dødt i sena.. :rolleyes:

Er det for kaldt i vannet ennå tro? Noen innspill på når det virkelig starter? Jeg er ny her i Ålesundsområdet, men er det ikke tia nå da...?

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kaldt i vannet her om vi sammenligner med Oslofjorden der de faktisk fisker bra på vinteren. Men her oppe er toppen i april etter mine erfaringer. Og da er det også ofte ørretene er tynne og lange. Merkelig i grunn, for det er et svært godt næringsgrunnlag i fjorden tror jeg. MASSE feit Lyr og småsei i alle fall.

Dette sagt så kan det jo være at vi har et høyere saltinnhold i sjøen og at fiskene trives i høyere sjøtemperatur enn på østlandet.

Tidligste sø for min del var 18 februar et år. Denne var i tillegg i topkondisjon og veide 2,5 kg :rolleyes: De siste årene har det blitt lite sø fiske utenom april-mai. Tenkte jeg skulle gjøre noe med dette i år men utbyttet har vært 0. Kastearmen er derimot sterkere enn noensinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.