Gå til innhold
Fiskersiden

Torsk På Sunnmøre


ttf
 Share

Recommended Posts

Det ble en liten fisketur denne helgen også, fredag kveld bestemte jeg meg for å dra. været var kjempe bra, det var plussgrader og lite avdrift. fiskeplassen ble breisundet sør for godøya. da jeg kom frem hadde jeg bare en halv time til det var full fjære, jeg fant fort fisk på loddet, men spørsmålet var om den ville bite?

dette viste seg å ikke være noe problem, torsken tok momentant! den første som kom opp va denne:

18032006214056d5Yo115hJ2vo.jpg?80

tett etterfulgt av to mindre

samlet fangst:

18032006214056A9Ljkw7bM84O.jpg?57

så ble det fjære og da var det slutt, men jeg var godt fornøyd med fangsten så jeg satte kuren hjemover B)

vekten på den største var 19 kg og de to andre 5kg

vekta mi viste egentlig 19,5 men jeg sjekket vekta da jeg kom hjem og det viste seg at den viste ca 500gr for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt rå du !! :D

Var en tur på fjorden i dag selv. Jenta mi på 11 fikk et par fine torsker på rundt 5 kg. Fisket på innsiden av hundsværholmen, det var masse fisk på loddet.

Hvor fikk du denne da ? Er det mellom renna i Breisundet og Godøya, eller utenfor Hessabana ?

fikk den litt utenfor revskallen på ca 40 meter ;) det var bra med fisk å se der, den var vel på vei lengre inn i fjorden for å gyte, rogna var faktisk utrolig fin, den hadde ikke begynnt å gyte enda (heldigvis ;) )

Det begynner vel å skje ting i borgundfjorden også nå, det har ikke vært det store hittil etter hva jeg har hørt?

femkilosfisken er fineste fisken det ;) selv holdt jeg på hele fredags kveld som en kirurg for å flekke den største B) den har jeg saltet på, så den blir klippfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ttf: btw: etc:

Du har vel fiskersidens kuleste medlemsnummer...

Grattis igjen med torsken. Så på bildene igjen i dag og er like imponert som i går.

hehe :) takk for det :D det var litt vrient å få tatt det første bildet der siden jeg var alene i båten, men til slutt fikk jeg balansert kameraet opp på kalesjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.