Gå til innhold
Fiskersiden

Fluefisker?


Recommended Posts

Oi oi, ja her får du nok mange gode svar. En stang som takler litt snørevekt er ikke å forakte, så en stang i klassen 7 - 8 eller ren 7 eller ren 8 er nok dead on det man trenger i sjøen som mestrer de fleste forhold. Sommerfisket er noe tricky, men kan fint mestres om man fisker på de riktige plassene. Fluer er det mye mye mye å anbefale av, men som du ser på www.fiskersiden..no under shop finner du et knippe gode fluer. Går du under artikler ser du mye om sjøørretfiske også... Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, ja her får du nok mange gode svar. En stang som takler litt snørevekt er ikke å forakte, så en stang i klassen 7 - 8 eller ren 7 eller ren 8 er nok dead on det man trenger i sjøen som mestrer de fleste forhold. Sommerfisket er noe tricky, men kan fint mestres om man fisker på de riktige plassene. Fluer er det mye mye mye å anbefale av, men som du ser på www.fiskersiden..no under shop finner du et knippe gode fluer. Går du under artikler ser du mye om sjøørretfiske også... Lykke til

flott, takk for nytting tips!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, ja her får du nok mange gode svar. En stang som takler litt snørevekt er ikke å forakte, så en stang i klassen 7 - 8 eller ren 7 eller ren 8 er nok dead on det man trenger i sjøen som mestrer de fleste forhold. Sommerfisket er noe tricky, men kan fint mestres om man fisker på de riktige plassene. Fluer er det mye mye mye å anbefale av, men som du ser på www.fiskersiden..no under shop finner du et knippe gode fluer. Går du under artikler ser du mye om sjøørretfiske også... Lykke til

men i samme slengen,,, lurt å kjøpe et sett med alt i ett eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg si.... hmmm..

joa, british fly reels er så som så, skal jeg være ærlig er de ikke så bra, skal jeg være fornuftig, ja de er fine de i forhold til prisen, skal jeg være kritisk, nei. Stangen kjenner jeg ikke til.

Mitt forslag, ta deg en tur til feks Nordisk fiskeutstyr og snakk med gutta. Prøv stenger, finn det som passer for deg! Tror det er best sånn i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg si.... hmmm..

joa, british fly reels er så som så, skal jeg være ærlig er de ikke så bra, skal jeg være fornuftig, ja de er fine de i forhold til prisen, skal jeg være kritisk, nei. Stangen kjenner jeg ikke til.

Mitt forslag, ta deg en tur til feks Nordisk fiskeutstyr og snakk med gutta. Prøv stenger, finn det som passer for deg! Tror det er best sånn i første omgang.

will do ,,will do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil heller anbefale deg en stang i #6 eller #7, hvis ikke du skal fiske helt ytterst i fjorden da.. Erfaringen min er at en faktisk ikke har bruk for en så tung stang som det en #8'er er. Det går fint å kaste i vind med en stang i klasse 6 eller 7. Var ute og kasta i går med #5 stanga mi. Funka fett når den verste vinden ga seg. Også vil du få mer glede når det kommer til kjøring av fisk med en lettere stang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil heller anbefale deg en stang i #6 eller #7, hvis ikke du skal fiske helt ytterst i fjorden da.. Erfaringen min er at en faktisk ikke har bruk for en så tung stang som det en #8'er er. Det går fint å kaste i vind med en stang i klasse 6 eller 7. Var ute og kasta i går med #5 stanga mi. Funka fett når den verste vinden ga seg. Også vil du få mer glede når det kommer til kjøring av fisk med en lettere stang..

flott, takk for den!fisker med haspel og liker det men kunne tenke meg å prøve flue. er tusen til femtenhundre kroner en grei sum å bruke på en stang og snelle til å begynne med tror du? om du har merke navn på stang og snelle hjelperdet siden jeg ikke kjenner til noen merker for øyeblikket.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil bruke for mye på utstyr, vil jeg anbefale et sett fra slate klasse 6/7 f.eks. Disse kan du ofte få for rundt 2000. Er forresten en katalog i nyeste alt om fiske. Stengene fra slate kommer stort sett meget bra ut i tester, og min mening er at du får mye for pengene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil bruke for mye på utstyr, vil jeg anbefale et sett fra slate klasse 6/7 f.eks. Disse kan du ofte få for rundt 2000. Er forresten en katalog i nyeste alt om fiske. Stengene fra slate kommer stort sett meget bra ut i tester, og min mening er at du får mye for pengene!!

kult, skal sjekk ut slate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en StreamStix Seatroutstix #7 i høst og kjøpte den uka etter :mellow: nydelig, lettkastet stang som foreløpig har parkert den altfor dyre Winston stanga mi...

Anbefaler deg absolutt å prøve StreamStix! Finèsse\ Signature seriene( koster 1500-1600,-)

Ellers har både Redington og TFO rimelige stenger som har fått gode skussmål

Ellers kan du få pent brukt utstyr til under halv pris av nypris på div fluefiskeforum! Jeg kjøpte overnevnte stang for 600,- brukt

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta komme igang med fluefiske etter sjøørret i sommer. har ingen erfaring med flue og trenger noen råd for inkjøp av fluestang evt. annet nyttig info .noen som har anbefaliger?

mvh

kjøpte nylig en sage fli stang, og er meget fornøyd. pris med bra snøre 2700.- vet at disse stengene selges nå som pakke med shimanosnelle til ca samme pris. kjøpte min i jessheim. det livstidsgaranti på disse stengene.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.