Gå til innhold
Fiskersiden

Får Dere Kjerringa Med Dere Folkens?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Kan godt si det jeg; nei, jeg ønsker IKKE at samboeren blir med på fisketur!

Hun har vært med på laksefiske, fiske i sjøen i båt og i sjøen fra land. Laksefisket er hun ferdig med, men når makrellen er inne i fjorden har hun lyst til å være med en gang i blandt - det er visstnok moro, men hun tilter ikke akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ALDRI med meg mannfolk på fisketur (klok av skade) - de er det da nok av langs elvebreddene fra før av ;)

Dessuten har jeg de samme dårlige erfaringene som sikkert dere menn har med damene (de få som dog ikke er fiskefrelste) - kjeder seg, fryser, er sulten, hekter håven fast i kroken (selvfølgelig slik at man mister et prakteksemplar - skal IKKE gjenta hvilke ord som ble uttalt akkurat da).

Jeg var en gang på sjøen på fisketur og fikk fortalt i GRUNDIGE ordlag at damer i båten betyr ulykke - og det gjorde det nok også - for det var kun jeg som fikk fisk

:D Så det er nok det beste for alle parter at jeg drar på fisketur alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er med en sjelden gang i blandt.... men jeg sørger for å ha med bærbar DVD i bilen slik at hun kan sette seg der når hun kjeder seg.

Hun vil være med på big game fiske og faktisk etter maller i Ebro/Spania syns hun også virket spennende...

Så derfor ble det Frankrike tur og Røst tur i år...

haha

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De meste menn i Tyskland som vil reiser til Norge for fiske maa komme alene, uten kvinne.De er de berömt fisker-gruppene som overfaller Norge hvert aar :) Men ofte det er godt at de kommer uten damer. I fjor var en venn i Norge med frue hans, og det var en katastrofe, fordi der var ikke 30 grader hvert dag! Saa maa han gaa til Italia dette aaret igjen :) Ja, der er fiskene ogsaa, men ikke saa stor (hva er mest viktig for han :( ) og naturen er ikke saa fantastisk som i Norge. Stakkars kar.

Gudskjelov moren min liker Norge ogsaa (Enda hun liker ikke aa kjörer med bat), saa at vi kan ga der hvert aar. :D

Hilsen

Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med dama på sjøørretfiske i ei lita vestlandelv i fjor sommer. 5 minutter etter hun landa sin aller første SØ var det ring på finger,n.

Får ikke bedre omgivelser enn ei klar lita elv, grønne fjellsider og sola akkurat på vei opp..

Hun ble med med noen ganger i sjøen sist sommer, men ble dritt lei av å miste fisk.. Har ikke vært med siden :( Men sa her om dagen at hun ville bli med førstkommende søndag :) , så da får vi håpe været blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommerhalvåret blir hun gjerne med, men helst under ettermiddagsbettet. På vinterstid er det visst så mye annet hun har og gjøre. Har ikke helt fått tak i hva hun gjør, men jeg har festa meg ved begrepene "sove", og "kryssord". Peis blir også nevnt, men hvem hun peiser på aner jeg ikke.

Endret av vibe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at det dukker opp erfaringer og meninger fra kvinnene.

Har likssom ikke tenkt på det før, det at det finnes menn der ute som ikke lar seg lede til vannet og lar fisket komme naturlig. At de er klønete, uinteresserte og lite inspirerende.

Herregud, finnes de? Finnes de virkelig?

Når jeg får overtalt en eller annen gammel venn eller slekting av det mannlige kjønn, som kanskje har fisket en eller to ganger i sitt liv, blir det alltid noe plundring og banning og irritasjon i begynnelsen. Men, som om noen eller noe skrur en bryter over fra 'av' til 'på', blir personen mer og mer åpen for det vi driver med, og minnene kommer tilbake sammen med hundre skrøner (alle fra den ene fisketuren de har vært på), og vips så sitter fisket. Og så er alt bare bra.

Får de en fisk er de hektet for all tid....

Finnes det menn der ute hvor dette ikke skjer? Hvor fisket ikke vekker til live noe som helst dypt, dypt i sinnet?

I så fall sier jeg 'stakkars' og 'krisehjelp til denne type menn NÅ'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Hun vil ikke være med, og for å være helt ærlig så er det helt greit for meg. På fisketur er det alltid kaldt, vått, kjedelig og ellers det meste som er kjipt. Fiskingen vil jeg ha for meg selv, eller dele med andre som er like glade i det som meg.

Det er slitsomt å ha med folk (menn og kvinner) på tur som er semiinteressert. Jeg føler alltid et ansvar for at de ikke skal kjede seg, at jeg ikke har dratt dem med på noe de misliker.

Greiere å være med folk som storkoser seg, som jeg ikke trenger å hjelpe med agning, knyting og avkroking hele tiden. Når jeg er på tur vil jeg kunne konsentrere meg om fiskingen og ingenting annet. Den gode samtalen er selvsagt viktig, men den skal helst dreie seg om fisking :D

Fruen liker seg godt i fjellet, men vil stadig ha meg til å plukke bær og denslags. Plukke bær? Gud hjelpe meg, så kjedelig... Hvis hun skaffer moltene skaffer jeg ørreten, så bør alle være fornøyde!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at det dukker opp erfaringer og meninger fra kvinnene.

Har likssom ikke tenkt på det før, det at det finnes menn der ute som ikke lar seg lede til vannet og lar fisket komme naturlig. At de er klønete, uinteresserte og lite inspirerende.

Herregud, finnes de? Finnes de virkelig?

Når jeg får overtalt en eller annen gammel venn eller slekting av det mannlige kjønn, som kanskje har fisket en eller to ganger i sitt liv, blir det alltid noe plundring og banning og irritasjon i begynnelsen. Men, som om noen eller noe skrur en bryter over fra 'av' til 'på', blir personen mer og mer åpen for det vi driver med, og minnene kommer tilbake sammen med hundre skrøner (alle fra den ene fisketuren de har vært på), og vips så sitter fisket. Og så er alt bare bra.

Får de en fisk er de hektet for all tid....

Finnes det menn der ute hvor dette ikke skjer? Hvor fisket ikke vekker til live noe som helst dypt, dypt i sinnet?

I så fall sier jeg 'stakkars' og 'krisehjelp til denne type menn NÅ'!

:P Ja de finnes - det kan jeg skrive under på. Men misforstå meg rett - jeg liker å dra på fisketur med folk som kjenner og forstår "opplegget" med turene (som Oz også sier) - menn eller kvinner -(hmm kjenner forresten ingen kvinner som liker å fiske noe spes) - hørtes litt anti-mann ut det siste innlegget mitt - og det er jeg absolutt ikke :D

Fisketurene blir for meg som et slags rituale - som starter med forberedelsene, reisen dit, turen i seg selv, når du kommer hjem med både fisk og utstyr som skal klargjøres til neste gang, og sist men ikke minst "ønskereprisen" som kommer i hodet når du legger deg om kvelden hehe..HERLIG. Kan bare ikke ha med noen som ikke forstår greia.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel må jeg nok gå alene ja. Jeg gjorde en "byttehandel" med sambo her om dagen. jeg hjalp til med hestene hvis hun ble med meg på fisketur. Da skal hun ha åpent sinn og bli med uten fordommer. Venter nå på finværet og bra fiskebett!

Jeg tror mitt største fiskeøyeblikk som voksen, var når ungen til eksen, jente på 5 år, fikk sine første fisk på stang. Har aldri sett et slikt ansiktsutrykk før. Gleder meg til vesla mi blir stor nok!!

Mikkel

Endret av mikkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja de finnes - det kan jeg skrive under på. Men misforstå meg rett - jeg liker å dra på fisketur med folk som kjenner og forstår "opplegget" med turene (som Oz også sier) - menn eller kvinner -(hmm kjenner forresten ingen kvinner som liker å fiske noe spes) - hørtes litt anti-mann ut det siste innlegget mitt - og det er jeg absolutt ikke ;)

Fisketurene blir for meg som et slags rituale - som starter med forberedelsene, reisen dit, turen i seg selv, når du kommer hjem med både fisk og utstyr som skal klargjøres til neste gang, og sist men ikke minst "ønskereprisen" som kommer i hodet når du legger deg om kvelden hehe..HERLIG. Kan bare ikke ha med noen som ikke forstår greia.

:D

Wow... du må jo bare være alle menns drømmedame...

Hadde du ikke vært ei dame så ville jeg sagt: Løp og kjøp, her får man både i pose og sekk!(tok du an)

Forresten... har du dratt den laxen selv? :blink:

(den var rimelig drøy)

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... du må jo bare være alle menns drømmedame...

Forresten... har du dratt den laxen selv? :blink:

(den var rimelig drøy)

Tviler på det - Tror nok menn også foretrekker å reise på tur med kompiser og ikke med dama si da..

Har nok det - 10,5 kg.... Satser på ny rekord 12 + kg i år :) Har brutt 10 kg grensen tre ganger så det er på tide nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det - Tror nok menn også foretrekker å reise på tur med kompiser og ikke med dama si da..

Har nok det - 10,5 kg.... Satser på ny rekord 12 + kg i år :D Har brutt 10 kg grensen tre ganger så det er på tide nå.. ;)

Ja, for det er jo noe med det også.

Vi er jo stort sett sammen med den utkårede og heldige vinner av det store lotteri store deler av tiden, sett bort fra jobb.

Ferier, helger, reiser osv osv osv...

Og når man da endelig får en mulighet til litt tid ved vannet, velger man kanskje bort sin bedre halvdel til fordel for en gammel venn, kompis....

Jeg kjenner ihvertfall meg selv såpass; jeg foretrekker å være alene når jeg tar frem stanga. Som nummer to kommer to-tre venner. Så kommer kvinnen - hvis det er godt vær....

Synes ikke jeg er et forferdelig menneske av den grunn :)

Laksalaura - Laksen på bildet? Tatt på flue, sluk...?

Froeya - Tyskland? Hvor og hva kan man fiske der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...

Etter å ha lest denne tråden så begynner jeg å fatte hvorfor så mange prosent av den norske befolkningen blir skilt! :D

Det å ønske at sambo eller den man er gift med skal holde seg unna mine hobbyer fatter jeg ikke helt!

Fruen og jeg er på mange fisketurer sammen hvert år og det er kjempekoselig! Spesielt de gangene hun får større fisk enn meg! Jeg ble sammen med Fruen 3 mnd før jeg dro i militæret. Første sommeren etter jeg dimma så dro en kompis, Fruen og jeg på en liten fisketur sammen. Ja, turen var kanskje ikke så veldig liten, :) vi fisket 15 timer i døgnet i tre uker..! Og det samme har gjentatt seg hvert år siden (omtrent). Det samme med påskeferier og "noen" turer ellers i året.

Etterhvert så har fruen også begynt å jakte. Noen jaktturer har vi sammen og noen hver for oss. Jeg tror det er veldig viktig å gjøre ting hver for seg innimellom, men det er utrolig trivellig å gjøre noe sammen også! Det er også moro å kunne sitte med Fruen og mimre om alle de jakt og fisketurene vi har hatt sammen.

Bare til underretning så ble Fruen og jeg sammen i 1975 og vi er fortsatt gift! Med hverandre altså... ;) Jeg får vel kanskje legge inn et par "skrytebilder" av Fruen...

fruen.jpg

Her på en liten tur etter jobben i fjor sommer.

060304008Small.jpg

Her drar hun opp en hyse på isen ved Åros i vinter.

060304007Small.jpg

Her med en sei som hun tok samme dag som hysa. Den ABU-dressen var forresten gebursdagspresangen hun fikk på sin 29 års dag i år... ;-)

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...

Etter å ha lest denne tråden så begynner jeg å fatte hvorfor så mange prosent av den norske befolkningen blir skilt! :D

Det å ønske at sambo eller den man er gift med skal holde seg unna mine hobbyer fatter jeg ikke helt!

Fruen og jeg er på mange fisketurer sammen hvert år og det er kjempekoselig! Spesielt de gangene hun får større fisk enn meg! Jeg ble sammen med Fruen 3 mnd før jeg dro i militæret. Første sommeren etter jeg dimma så dro en kompis, Fruen og jeg på en liten fisketur sammen. Ja, turen var kanskje ikke så veldig liten, :) vi fisket 15 timer i døgnet i tre uker..! Og det samme har gjentatt seg hvert år siden (omtrent). Det samme med påskeferier og "noen" turer ellers i året.

Etterhvert så har fruen også begynt å jakte. Noen jaktturer har vi sammen og noen hver for oss. Jeg tror det er veldig viktig å gjøre ting hver for seg innimellom, men det er utrolig trivellig å gjøre noe sammen også! Det er også moro å kunne sitte med Fruen og mimre om alle de jakt og fisketurene vi har hatt sammen.

Bare til underretning så ble Fruen og jeg sammen i 1975 og vi er fortsatt gift! Med hverandre altså... ;)

Jeg hører deg! Det er jo sånn det helst skal være. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her en dag spurte kjerringa om vi ikke snart skulle fiske ørret igjenn. Da hadde hun gledet seg til det hele vinteren.

Problemet er jo at hun fisker med alle de fluene jeg ikke fisker med, og selvsagt får hun da de største fiskene også.

Men sålenge det er ørretfiske, så er hun med så lenge anledningen byr seg.

Dette med kystmeite får hun ikke helt til enda, akkurat som meg. Så det får jeg ha i fred, enn så lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo liker også og fiske, særlig Ørret og Abbor, men ikke fullt så mye som meg. Hun blir lei etter noen få timer, av og til hvertfall, men det blir ikke jeg. Så hun syntes vel til tider at hun må vente litt for mye på meg :rolleyes: .

Men syntes det kan være alrigth å dra på tur alene eller sammen med kamerater eller brødre av og til. Ikke bestandigt det er like populært. Guttetur har hun ikke så mye forståelse for egentlig, men det kan trenges innimellom syns nå jeg, selv om det er veldigt hyggelig å fiske med sambo på de turene vi gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.