Gå til innhold
Fiskersiden

Får Dere Kjerringa Med Dere Folkens?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Lurer bare på om det er mangen som får med seg kjerringa/kjæresten/samboeren/elskerinnen på fisketur.

Min erfaring er at det ofte blir kone hjemme, mann på sjøen.

Dette er etter min mening ikke særlig bra, de vet ikke hva de går glipp av.

Oppfordrer vel egentlig alle mannlige fiskefrelste til å "pakke" med seg "kjerringa" på neste fisketur.

Ser at noen her på forumet har forstått det, men det er veeeldig langt igjen folkens.

Damer er ofte fulle av konkurranseinstinkt, dette må dere utnytte/dra nytte av.

Har selv ei kjerring som er fiskeinteressert, men hu sliter med bølgeskrekk.

Hva med dere? Blir kjerringa hjemme eller...?

Til dere kvinnelige på forumet: Stå på! :o

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Kjæresten min LIKER å fiske! Hun klager tilogmed over at hun får fisket altfor lite....og det er jo et godt tegn :o Når vi er ute og fisker sammen er hun ekstremt opptatt av å få mest og størst fisk,og får alltid et betenkt og misfornøyd utrykk i ansiktet hvis jeg drar mer fisk enn henne :) og det gjør jeg alltid, men det spørs hvor lenge det varer...hun har i løpet av 2 sesonger blitt dyktigere enn alle de to fiskekompisene

mine,er vel bare et spørsmål før hun gruser meg også :D

Hun har en utrolig god forståelse for sportsfiske........ hun har rett og slett talent!!

Vi er selvfølgelig forlovet....Kanskje unødvendig å nevne det når såpass viktige kriterier er i orden.

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med kanskje en gang eller to i året og det er nok for min del.

Så lenge hun ikke eiger tålmodighet blir det ofte kjedelige turer når jeg driver kystmeite.

Når hun skal prøve selv må jeg jo på en måte forklare hva hun skal gjøre, men da er hundre og ett ute.. :o:):)

Nei, jeg klarer meg godt uten, men minsten er med når det lar seg gjøre og han liker det godt.. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje danne en støttegruppe for de med ikkefiskende familiemedlemmer,det har etterhvert blitt ganske mange av oss....gjelder å ta hver dag som den kommer..små skritt mot et felles mål

:o

Men det er kanskje greit å innse at noen av oss,ellers ålreite,bra mennesker, aldri vil komme seg på beina med en stang i hånda....

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten alltid med meg dama på fisketur. Er litt ekstra jobb å knyte og ordne så alt utstyr funker(hu lærer det nok selv til slutt), men når hun får fisk er det absolutt vert det. Altså ordner jeg utstyret og hun fiskelykka, en ordning som funker bra for oss begge :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten alltid med meg dama på fisketur. Er litt ekstra jobb å knyte og ordne så alt utstyr funker(hu lærer det nok selv til slutt), men når hun får fisk er det absolutt vert det. Altså ordner jeg utstyret og hun fiskelykka, en ordning som funker bra for oss begge :o

Det høres superkoschli ut(-: Kjæresten min fikser all knyting av takkel o.l selv.

Kanskje jeg skal be henne om å fikse mitt også neste gang?

fukting av for,montering av banksticks,avkroking av fisk og kanskje eventuell roing?Hun kan jo ta seg av alt det der.....bare en tanke altså.

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua liker godt å fiske. Reiste ut alene å fisket før vi fikk barn også. Nå er det litt sjeldnere hun blir med. Noen må jo passe barn også. Ellers er det alltid koselig å ha med frua. Er vel eneste måten å få i både pose å sekk. Og å være skikkelig ferskt "HAIL", er sterkt undervurdert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er KUN med når ho ska ha makrell som forøvrig er livretten hennes...hun får i bøtter og spann og jeg plukker en krabbe eller to

Og der er forøvrig ENESTE gang jeg er i saltvann(fysjamei).

Ellers er jeg jo ikke så "veldig" lei meg når jeg er på tur alene eller med gjengen

/rekreasjon er deilig når man trenger å være alene/ :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt emne! Var litt innom dette i en annen tråd nylig.

Min samboer kan, med noe overtalelse, bli med på fisketur. Er det fint vær vil hun også trives. Trenger litt hjelp med det praktiske, som knyting av knuter, valg av sluk, rensing av fisk o.l., men hun liker å være med. Og jeg liker å hjelpe henne. Det er like ofte, om ikke oftere, hun får den største fangsten.

Vår datter er fem år nå og har i hele sitt liv kost seg på våre fisketurer. Hun er en ivrig fisker. Enten med pappa alene eller med hele familien. Vi har hatt ett og annet magisk familieøyeblikk ved havets bredde. Og i år er telt, primus og liggeunderlag funnet frem for vår datters første villmarkshelg (...gjerne flere) med meg. Samboeren må nok holde seg hjemme og puppe det nye tilskuddet i familien. Datter nummer to!

Jeg synes det er koselig når vi gjør fisketurene til noe, vel, til vår tur. Og vi har flere ganger feriert med fiske for øyet.

Men så er det meg. Meg og sangen fra havet.

Når jeg planlegger fisketurer ser jeg nesten alltid, dessverre, meg alene ved vannet. Det er ikke bilder av samboer eller datter som dukker opp først. Men de kommer. De kommer. De må bare manes litt hardere frem.

Jeg trives så veldig godt alene ved havet. Med roen, måkene og bølgene. For meg er ensomheten og muligheten til å klarne hodet grunnen til at jeg fisker. Turen og tiden er det viktigste. Fangst er sekundært.

Det er tider hvor en mann må være alene.

Min samboer ville vært med på fisketur mye oftere hvis jeg hadde vært mer åpen for det, og ikke så avhengig av alene-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddamen er en jente som liker å fiske takke være meg, før lurte hun på hvorfor jeg gadd å bruke så mange timer og tid på fiske - så sa jeg til henne at hun burde være med en gang istedenfor å bare klage. Så fikk hun sin første fisk over kiloen å ble hektet :blink: Nå er hun med ganske så ofte når hun er hjemme i Sandefjord, men det må bli på plasser man ikke må gå så langt, ikke klatre i fjell og det må være relativt ren bunn så hun ikke setter seg fast hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kona er ofte med på tur, men de litt lengre meiteturene holder hu seg unna nå på vinteren.

er så heldig at kona interesserer seg for fluebinding og fluefiske, og det er jeg jaggu fornøyd med!

ellers er jeg inngift i en familie der svigerforeldrene fisker så mye som mulig, med den ordningen at svigerfar fisker og vimser rundt i vannkanten, og svigermor renser fisken som evnt. skulle dukke opp.

og så lager hu jo sef. alle måltider som en sulten fisker trenger i løpet av en dag. (det er ikke værst å få førsteklasses varm mat på fisketur!)

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der saa mange damer i Norge som liker aa fiske? Jeg haaper at du setter pris paa det. I Tyskland er der saa godt som ingen damer som liker aa fiske. Menn alltid maa gaa alene eller maa kjempe at de kan gaa til Norge med venner i sommeren fordi kvinner deres vil reise til Italia!

Saa, sette pris paa det! Vaere glad at deres ikk er tysk!

;)

Hilsen fra Tyskland

Eva

PS: Unnskyld at jeg skriver saa mange feilene(?er det korrekt?) men jeg haaper at du forstaar hva jeg vil si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der saa mange damer i Norge som liker aa fiske? Jeg haaper at du setter pris paa det. I Tyskland er der saa godt som ingen damer som liker aa fiske. Menn alltid maa gaa alene eller maa kjempe at de kan gaa til Norge med venner i sommeren fordi kvinner deres vil reise til Italia!

Saa, sette pris paa det! Vaere glad at deres ikk er tysk!

;)

Hilsen fra Tyskland

Eva

PS: Unnskyld at jeg skriver saa mange feilene(?er det korrekt?) men jeg haaper at du forstaar hva jeg vil si :D

Ingen problemer med å forstå¨hva du skriver :)

Husk at det er fisk i Italia også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare oss som får med kjærringa som svarer her ser jeg :D

Samboern blir heldigvis med en tur i ny og ne, og fungerer utmerket som assistent/fotograf/agn&mortefisker

:D Foreløpig er hun litt redd for det "avanserte" utstyret, men jeg jobber med saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er overraskende mangen som skryter på seg ei fiskekjerring her ja... :D

Flott det!!

Håper å se at alle damene også melder fisken inn på konken da.

Må jo være veeldig kjedelig å være dame i konken dersom det nesten bare er menn.

Beste dame i konken er liksom ingen stor bragd når det gjerne bare er 3-4 damer som deltar.

FÅ DAMENE MED I KONKEN FOLKENS, DA BLIR DET MER GØY FOR ALLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.