Gå til innhold
Fiskersiden

Første seriøse SØ tur i 2006


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Ja da er første seriøse fluefisketur over. Startet i ettermiddag (17:00) og kom inn nå (00:45)

Har vært en fin fin kveld, men mye fisk.fordelt på div. personer. Noe dere sikker for lese om i andre tråder.

For min egendel ble det to stykk

To stykk som forsatt svimmar rundt

Kanskje den mest sturslige ørreten jeg har sett i mitt liv. Ble tatt med synk 3 line og denne flua

https://www.fiskersiden.no/index.php?page=s...emart&Itemid=50

02042006004615PO27211WUvyj.jpg?85

Så kom nr. to en litt større fisk og en fighter, flere turer opp i lufta, vekten lå nok på rundt 1 kg, ikke noe bra K-faktor, det virker som det er en del slips i fjorden nå.

Denne ble tatt med flyteline og en flue som i farge ligner noe på kvitebjørn.

020420060046155637126s24YY.jpg?5

som tidligere nevt har det blitt tatt flere, vet om 3 stykk til med en som hadde en pen vekt.

Virkelig godt å komme i gang. :rolleyes:

02042006010512evBkhnyyQ729.jpg?16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kilosfisken var vel sånn passe grei den? selv om den ikke hadde k-faktor over 1,0. godt å se det er liv i Caddemann, du har en kropp som må ut å bevege seg vettu! (snakker av erfaring :rolleyes: )

herlig med SØ bilder!

:D

Har gått ned 4 kg den siste tiden da :D hhehehehehee.

den var ikke så ille den på 1 kg skjønner ikke hvorfor jeg glemte å måle den, men ønsket vel å få den fort ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli tatt en del SØ i går da :D , og det er jo et godt tegn. men jeg synes mye av fisken er smal.

Tempen i år i forhold til 2004 er ca 2,5 grader kaldere og det ser ut som k-faktoren lå gjennomsnittlig høyre på samme tid i 2004.

Har ingen gode tall fra 2005.

Men dette har vel en sammenheng, når det er så kaldt i vannet som det er nå så har vel ikke SØ fått tid/brukt tid til å spise seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det blir tatt litt sø om dagen. Ser ut som det begynner å komme seg nå! Selv har det kun blitt to små hittil i år, men det kommer seg snart håper jeg ( kanskje i kveld)!

Edit: det gjorde det ikke!!

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var bra start. Den ene ørreten var jo skikkelig fin.

Fikk ikke målt eller tatt vekten på den, men den var noe slang, så det ble sluppet ut.

Men den var en god fight.

Vært en tur ute i dag, med blanka. Så noen vak så hadde vel egentlig go tru på at det skulle bli en eller to, men ikke i dag. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,9 kg på 62 cm tatt på fornebu k-faktor 1,2. Tatt 18.04.2004 kl 20:30 på Fornebu på en Wolly bugger

Oliven

Jeg har 11 fisker over k-faktor 1,2 og 10 av de er tatt på sørlandet i slutten av mai. Den skrevet over er den eneste på over 1,2 i oslo

Den jeg har med best k-faktor er en på 1 kg på 42 cm K-faktor 1,35

Så har jeg en på 1,7 på på 51 cm og den har en k-faktor på 1,30

Små fisk ja men i en veldig bra kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur på Hovedøya i dag fra kl.9 til 15. Det er mye smått nå om dagen, fikk 2 SØ under minste målet. Skulle vært satt ut igjen tilbake men SØene blodde mye, Virker sånn at SØ var så sultne at flue satt nesten inni magetsekken. Har lagt merket at begge SØene har minst 6-7 lus i rygg og ansikt. Begge SØene ble tatt på reke imitasjon. SØene var så sprekke selv om de var under minste mål. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.