Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur med fotoapparatet.


Perca
 Share

Recommended Posts

Etter 3 turer på isen på 2 dager med særs lite bitevillig abbor så tok jeg med fotoapparatet for å ta noen bilder av trekkfuglene som er kommet. Det var et yrende fugleliv, men alle var ikke like villige til å posere for meg... Jeg sliter litt med mitt nye kamera, og er ikke helt fornøyd med skarpheten på bildene. Men her er ihvertfall resultatene etter en tur på ca 1,5 time rundt omkring i Enebakk.

kvinhannhunn.jpg

Her er et par med kvinender. Hannen til venstre.

kvinandhann.jpg

Her er en annen kvinand hann.

kvinandflukt.jpg

Den var litt redd meg, kvinandhannen... :D

kanadagaas.jpg

Slike bråkebøtter har også ankommet! Kanadagås i flukt.

laksender.jpg

Her er en gjeng med laksender. 3 hanner og 2 hunner.

stokkandhann.jpg

Her er fugleverdenens svar på abbor ;) . Veldig fargerik og vanlig, en stokkand hannfugl.

Jeg vil også ta med et bilde som er en smule mislykket, men greit å se at jeg ikke henger helt med bestandig :D

stokkandflukt.jpg

Plutselig så lettet fuggel`n og jeg trykket ned utløseren i håp om å få et "ækksjen"bilde... Det er jo "ækksjen" i bildet, men det kunne kanskje vært fint å få med hele fuggel`n på bildet!

vipe.jpg

Her ser dere en vipe. Det er kanskje ikke sikkert at dere visste hvor fine farger det er på denne fuglen?

oyerinakken.jpg

Er det noen her som tror at de kan snike seg innpå en vipe bakfra? Den ser faktisk like bra bak seg som forover. Det er kanskje det som kalles å ha "øya i nakken"?

linerle.jpg

I dag var faktisk første dagen jeg så linerla i Enebakk i år! Når jeg ser denne lille tassen så får jeg en skikkelig vårfornemmelse!

linerle2.jpg

Den var ikke lett å ta bilde av! Jeg har sjelden sett en så stressa fugl! Den pilte fram og tibake i ett enda kjør, det var vel noen insekter som ikke jeg så som den forsøkte og fange.

Stæren har vært i Enebakk en drøy uke nå, men nå har det plutselig dukket opp mange trost også.

graatroststar.jpg

Her sitter 2 stær og en gråtrost i et lønnetre. Det er gråtrosten som sitter ned til høyre.

Dette var en kort situasjonsrapport om våren i Enebakk :o Om en måneds tid så har vel isen gått så det er mulig å fiske fra båt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de vårtegnene i Enebakk også, men jeg lot være å avfotografere disse. :D

Og de forpu..e syklistene gir meg ingen vårfornemmelser! Det sykler gjenger med "mannfolk" i pannikalderen (litt yngre enn meg :D ) med kondomdresser langsetter Enebakkveien nå! Og disse klovnene må jo selvfølgelig sykle fler i bredden og snakke sammen... Jeg skal love å ta bilde når noen av disse tullingene tryner! Det oppstår farlige situasjoner omtrent hver dag når jeg ikke orker å kjøre bak rævva på disse tomsingene i 40 km i timen, og forsøker å kjøre forbi.

Bortsett fra det så blir det godt med sommer snart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå bak kamerat Per! Knallfine bilder:)

Det er visse vårtegn i Førsdal også, litt regn innimellom, men slikt er bare bra syns jeg, så snøen forsvinner. Bråkebøttene (les: kanadagjessa) er her de også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.