Gå til innhold
Fiskersiden

Cabelas - handel


LasseB
 Share

Recommended Posts

Jeg (og muligens også en til) vurderer å skaffe oss billige shadjigger. Fikk litt tips om å skjekke opp sida til Action-Plastics og sende mail til dem. Svaret har ennå ikke kommet.

Det jeg er ute etter er shadjigger i størrelsen 6" (15 cm) i fargen hvit buk med svart/blå/grønn rygg.

På Cabelas fant jeg shads i størrelsen jeg er ute etter. Her er forresten linken.

Går ut i fra at 1 USD er 8 kroner. Regnestykket blir: 6,79 USD * 8 (deltpå) 10= ca 5,5 kroner per shad (uten porto og alt det andre faenskapet), en pris jeg godt kan leve med. Hvis jeg da trenger 20-30 shads, blir prisen på Cabelas 20,37 USD.

Hvor mye vil denne pakken med 30 shads koste når den har kommet hjem til Fyresdal?

PS: Jeg veit at Affi selger shadjigger fra nettop Action-Plastics, men med det høye forbruket jeg har av shadjigger og medhørende jigghoder, blir dette i største laget for hva jeg kan tillate meg å betale. Det blir jo godt opp mot 30 kroner PER jigg med hode!

PS2: Ser at Cabelas selger jigghoder til shadene også. Lønner det seg å kjøpe jigghoder fra utlandet (mtp. at bly er tungt, og at pakken vil "vokse" mer hvis jeg legger på hoder også)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lasse, jeg kjøpte snelle hos Cabela, og brukte jetcarrier, www.magnum.no. Da var det billig frakt innen USA til mailboksen min, og frakta du betaler til Jetcarrier for å frakte den til norge, avhenger selvfølgelig av volum/vekt. I tillegg ordner de faktureing av momsen. Hvis det er flere som går sammen og handler for en større pengesum er det nok endel penger å spare på Cabelas, men jeg er redd frakten vil bli forholdsvis høy dersom du bare skl ha et utvalg av shadjigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God informasjon Vegar.

Jeg er opptatt av å gjøre det så billig som mulig, og jeg har faktisk ikke så veldig mye i mot å vente på shadene i lenge tid. Bare jeg får dem før 10 juli (avreisedagen fra Gardermoen) så er det greit.

Venter på flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.