Gå til innhold
Fiskersiden

Nappvarslersett 4 stk


Endre
 Share

Recommended Posts

Har noen prøve disse fra lidl

06_1998_s.gif

Lenke til nappvarslersett fra lidl

Eg tenkte at eg skulle kjøpe det i dag...men er lit i tvill om det er bra.

Nappvarslersett 4 stk

Ha full kontroll på inntil 4 fiskestenger samtidig

Sett med 4 nappvarslere, mottaker og koffert

Trådløs - 25 meter rekkevidde

Antenne av kobber

Innstilling av følsomhet, volum og toner

Batterier inkludert

Soft touch knapp, LCD

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Hei Endre. Jeg har kjøpt de, og med min mustad tripod strukket så lang den er, så griper alarmene om surfstengene mine like nedenfor første stangring og holder de perfekt fast mellom myk plast.

De er nok ikke vanntette, men funker nok på finværsdager. Jeg kjøpte tre enkle, ikke settet med mottaker. Synes det var for kort rekkevidde på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er prisen på disse??

Nappvarslersett 4 stk pris: 399

Nappvarsler med teleskopstang Pris: 89.90

Følsomhet og toner kan stilles inn

2 LED-lamper

5 volumnivåer

Teleskopstang (45–110cm)

Materiale: ABS

Batteridrevet, 1 x 9V

Av/på knapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen i Bergen, kan de få tak i til deg. Var der i dag, og der var det masse igjen av alle de annonserte fisketingene. :)

Nei eg vet ikkje om noen..får bare finne noe på nett skal se sjå AvKroken Fiske. eg vet ikkje om han har noe.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime med tog fra Bryne til Egersund :) Vert turen det. Og som Tor Inge sier, så er det mye utstyr igjen der. Så kan du jo ta med deg fiskestanga og fiske litt SØ under broa til Egerøya :D Flott fiskeplass.

Ps: Hils Vegard Bakken på Jæren sportsfiske fra meg. Bare si han fra Bergen så vet han hvem jeg er :)

Kona mi er fra Nærbø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime med tog fra Bryne til Egersund :) Vert turen det. Og som Tor Inge sier, så er det mye utstyr igjen der. Så kan du jo ta med deg fiskestanga og fiske litt SØ under broa til Egerøya :D Flott fiskeplass.

Ps: Hils Vegard Bakken på Jæren sportsfiske fra meg. Bare si han fra Bergen så vet han hvem jeg er :)

Kona mi er fra Nærbø :P

ja skal gjøre det.. skal reise til Egersund. i morgen. eg viste ikkje at det var lidl i egersund kor liger den..

TAKK før tipset(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gjøre det.. skal reise til Egersund. i morgen. eg viste ikkje at det var lidl i egersund kor liger den..

TAKK før tipset(:

Har ikke vært der selv, men søkte på postnummeret til Nærbø på Lidl.

Her er et kart hvor den ligger.

http://www.lidl.no/no/home.nsf/images/maps...6;file/0167.jpg

Du får spørre Tor Inge

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har testet disse, hvor lurt er det å kjøpe disse hvis de ikke tåler vann engang da? Skal man ha et sett til godvær og et til dårlig vær. Nei, legg i noen kroner ekstra og gå for noe som mest sannsynlig holder. Jeg har de billigste foxvarslerne og de har tålt mye juling; snø, is, vann, regn, kulde osv. Den eneste som ikke funker lenger, er den som satt på en bancksticks og gikk igjennom isen på Vestvannet i fjor. :) Finner jo stadig sett a tre eller fire varslere brukt på forskjellige fora også. Mange som har et litt perverst forhold til nappvarslere og stadig må bytte ut til noe bedre :):P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Endre. Jeg har kjøpt de, og med min mustad tripod strukket så lang den er, så griper alarmene om surfstengene mine like nedenfor første stangring og holder de perfekt fast mellom myk plast.

De er nok ikke vanntette, men funker nok på finværsdager. Jeg kjøpte tre enkle, ikke settet med mottaker. Synes det var for kort rekkevidde på den.

En rekkevidde på 25 meter er mer enn nok hvis man skal ha kontroll på stengene.

Trådløs mottager eller soundbox er et must for de som fisker døgnet rundt. Regnbyger kan støye enormt inne i teltet. Et "plipp eller "plopp" blir fort borte. Til og med et "run" kan forsvinne.

Mulig at disse varslerene piper pga friksjon. Dette kan gjøre dem til hyperfølsomme. Plagsomt i vind.

At de ikke er helt vanntette kan hjelpes på med en plastbit som foldes over varselrene og festes med strikk.

Alt utsyr skal jo tørkes mellom bruk så litt kontoll har man. Dessuten finnes det spray som kan brukes på printkor for og gjøre dem mer motstandsdyktig mot fuktighet.

Før man kjøper disse bør man teste max volum og følsomhet.

Det skal bråke som f..n og følsomheten skal være merkbar følsom.

Et stort pluss er hvis man kan se hvilken varsler som har gjort lyd fra seg etter at lyden er borte.

Et triks er og feste reflextape på snellespolen. Når poden står og lyser når du kommer fram til den midt på natta kan sette ut oss alle.(Hvem f..n er det det runner på) Da er det mye lettere og se på spolen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par av disse i fjor (de er like, bortsett fra at det er tone og følsomhets kontroll på årets, men ikke forskjellig lyd ved backdrop) og selv om de ved første øyeskast ikke ser veldig vanntette ut, så er de faktiskt det (skjønner hvis man åpner dem)

Bruker 3 Fox varslere som jeg kun har positiv erfaring med, men har brukt en Lidl varsler til ekstra stang en del, og den har tålt ganske mange og lange regnøkter.

Eneste problemet med de (fjorårets ihvertfall) var at magnetene som gjør at de piper, falt ut, men det løste seg veldig enkelt med en dråpe superlim.

Det er ihvertfall mine erfaringer.

Men skal man bruke de mye, så ville jeg nok gått for noe dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Dette virker fornuftig. Det er tre instillinger på følsomheten på alarmene. På den mest følsomme instillingen, piper alarmen tre ganger på ett kredittkort (eller tilsvarende sene). 1 gang på den minst følsomme.

På kystmeite er det sjelden bruk for indikasjon ved backdrop, har ikke mange av de. I tillegg er utstyret så tungt, at det er vanskelig å registrere backdrop. Har prøvd med butthanger eller hva det heter, men den ble bare dratt opp pgs svak strøm, selv med belastning.

Stram sene, baitrunner og alarm er tingen.

PS. det er uttak for antenne på de enkle alarmene uten mottager, så om man har en fra før kanskje? Eller er det minijack til forsterker tro? Ta med gettoblasteren til å gi gjenlyd utenfor teltet da?

Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt
Dette virker fornuftig. Det er tre instillinger på følsomheten på alarmene. På den mest følsomme instillingen, piper alarmen tre ganger på ett kredittkort (eller tilsvarende sene). 1 gang på den minst følsomme.

På kystmeite er det sjelden bruk for indikasjon ved backdrop, har ikke mange av de. I tillegg er utstyret så tungt, at det er vanskelig å registrere backdrop. Har prøvd med butthanger eller hva det heter, men den ble bare dratt opp pgs svak strøm, selv med belastning.

Stram sene, baitrunner og alarm er tingen.

PS. det er uttak for antenne på de enkle alarmene uten mottager, så om man har en fra før kanskje? Eller er det minijack til forsterker tro? Ta med gettoblasteren til å gi gjenlyd utenfor teltet da?

Hugo

Minijacken er for å koble til sounderbox, men det funka ikke sammen med den som hører til RT-varslerne mine ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kystmeite er det sjelden bruk for indikasjon ved backdrop, har ikke mange av de. I tillegg er utstyret så tungt, at det er vanskelig å registrere backdrop. Har prøvd med butthanger eller hva det heter, men den ble bare dratt opp pgs svak strøm, selv med belastning.

Hugo

Har du prøvd spring tip? eller tyngre lodd på svingerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.