Gå til innhold
Fiskersiden

Kurv til og samle opp snøret i..


aandrei
 Share

Recommended Posts

Blir vel litt i tyngste laget vel? :D jeg mener om man skal trekke av og sveive inn hele tiden.. Har vært litt imot snørekurver før og har syntes at det ser døll ut, men jeg vurderer sterkt en nå!! Irriterende når løssnøret henger seg fast overalt (har mistet et par SØ pga dette i fjorden i år) :D

Ikke bry deg om Ginny, Ginny er "meiter" og kan ikke kaste med fluestang en gang. Han skulle bare ønske ha hadde stenger med like rå aksjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som henger snøret på fingrene?

/JanA

Jo, jeg gjør det av og til jamo. Mange synes det er vanskelig, men det er vel bare en treningssak det som alt annet. Her er prinsippet for de som har lyst å lese om det:

http://www.questoutdoors.net/skills/spey/articles/speyshoot/

Mvh. Jan

Endret av JanM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det Gabrielsen. Det sentrale er å ta ett inntrekk mindre for hver løkke, slik at de blir gradvis mindre, samtidig la dem slepe i vannet. Og som du ser, så er grepet rundt butten viktig, altså kun med tommel/pekefinger. Det er jo slik en 2-hånds bør holdes ellers også. På denne måten holdes løkkene fri fra hverandre, og borte fra butt og snelle.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer pga bølger eller strøm.

Jeg har ikke prøvd med synkede/interm. running line, men er enig at metoden egner seg best når man har flytesnøre/flytende running line.

Det beste er med denne "snørekurven" er at den tar svært liten plass og at du aldri vil glemme den igjen hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg har forsøkt det meste og til bruk i sjøen mener jeg det ikke er noe som slår snørekurv. Jeg har forsøkt noen varianter her også og for meg så er Orvisen overlegen. (Prisen er vel eneste hake her, men i forhold til hva jeg syntes jeg fikk i forhold til andre alternativer så syntes jeg det var forsvarbart.) Skulle jeg brukt noe annet m åtte det vært å laget noe selv som skulle vært mest mulig tilpasset det ideelle og jeg er redd den ikke hadde vært veldig foskjellig fra løsningen til Orvis. Jeg valgte derfor å heller jobbe et par timer ekstra på jobben oig kjøpe meg en slik fremfor å bruke de to timene på å lage noe som hadde blitt "nesten"

Og OleM: Du bør få ut fingen - Bornholm uten er nær dødfødt på rette forhold. I hvertfall etter mitt syn da vi stort sett har fisket med en eller annen form for synkende snøre der også. F.eks vadende på store grønskebelagte og taredekte rullestein i gode bølger - du kan vel tenke deg selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget praktisk og mye rimeligere alternativ til Orvisbøtta er å kjøpe en baderomskrakk for barn på Ikea, bore noen hull og montere hetter til lim- og fugepatroner og til slutt skjære ut noen spor for et belte. Tror herligheten kostet i underkant av kr 50,-

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.