Gå til innhold
Fiskersiden

Mini sørlandstreff


ErikR
 Share

Recommended Posts

Nå slår jeg et slag for fellesskapet her på FS!

hva med å samles en dag og fiske sjøørret? alltid gøy å fiske sammen med andre ivrige og ikke minst sammen med FS medlemmer..

alle som ønsker kan delta.

Forlsag til sted, anyone?

mitt forslag: høvåg eller mandalsområdet...

nærmere tidspunkt kan vi også forsøke å finne ut av. men en helg er vel det som passer best vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempe ide Erik.

Personlig synes jeg at mandal er helt topp. Jeg kan stille opp med båt og litt lokale kunnskaper for både dem som ønsker å komme ut til de stedene som er vanligvis vanskelig å komme til på fot og også dem som ønsker å dorge.

Mandal har så mange gode fiskesteder fra elvemunningen hele veien inn til skogsfjorden og alle full tilgjenlige på fot. Vi kan da kanskje møtes etterhvert rundt et bål og griller litt før vi forsetter å fiske. Jeg tenker bål på f. eks. kanelstrand? Og vi mulig får også nakne russejenter..... :ninja:

Kan vi finne en dato når jeg er ikke på jobb og kanksje i mai? Den beste ettermiddags/kvelds sjø-ørret fiske tid?

Tenkte også på en liten premie til dem som fange den største SØ.....må også ha fotobevis!

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette hørtes bra ut! F.eks. fredag til lørdag?

Etterhvert som det lir på uti mai blir det også et knakanes bra nattfiske etter sjøørret så jeg for for meg kanskje å slå opp telt og fiske natten og sove litt for så å opp om morgenen. tror dette kan blir riktig så trivelig..

i første omgang så tenker jeg helst fluefiske, men de som vil fiske med sluk kan selvsagt også slå følge ettersom flere av oss også fisker med sluk innimellom;)

Har nettopp snakket med wiggy..

Om det blir nok folk med på dette minitreffet så håper jeg på at vi kan kan stille med premier til største fisk!

Det vil sannsynligvis bli et par fluer/wobblere til vinneren. Selvsagt vil vi ta endel bilder og komme tilbake med en liten artikkel/rapport her på forumet..

skal også høre om det er mulig å få lånt en lavvo e.l. hvis folk er interessert å sove ute. Jeg er iallefall svært gira på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget godt tiltak ErikR flott gjort.

Husk å ta masse bilder og lag en fin fortelling fra turen. Kan være at det kan bli godt lesestoff for mange her inne.

Igjen, kjempe gutten !!!!!

Du æ nå en likanes kar.

Eg takkar :) hva med at du også tar turen?

tror begge helgene som wiggy nevner, passer for meg..

Hvis dette blir noe tror jeg det blir kjempehyggelig. jeg tror heller ikke plass er noen begrensing.

Greit hvis folk kan bekrefte/avkrefte a de nevnte datoer passer/ikke passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalsområdet er meget spennende og jeg vet at det går mye stor fisk der. flere steder med tidevanns strømmer/kanaler og lange sandstrender hvor det hvert år angivelig tas fisk i 3-4 kilos klassen. Det er iallefall et område hvor jeg trives veldig godt og jeg sjeldent går tomhendt hjem (med unntak av årets påske).

Kanskje det er noen nybegynnere der ute som er ute etter å lære om sjøørretfiske. ser at rasmus har som mål å ta sin første ørret noensinne. Det er er et meget realistisk mål å kunne hjelpe han til det på treffet.

Redneck: du er hjertelig velkommen og det hadde vært hyggelig med et gjensyn. jan arne og frode håper jeg også at kommer og alle andre som har lyst.

til alle som har eksamener: Det finnes ikke noe bedre enn å koble av med et par dager fiske. Det å prate fisking og fiske får eksamens nervene til å løpe av sted..

Anbefalte fluer: sorte zonkere til nattfiske, gjerne str 4. til kveldsfiske, liker jeg brune kaninbørstemarker med lang hale. str 4 eller 6.

til dagfiske liker jeg sildeimitasjoner. gjerne av typen lefty's deceiver. men jeg vet at mange også har fått mye på rekefluer og tanglopper.

sluker m.m. : til eventuell doging anbefaler jeg rappala original 13 cm i fargene silver og RT.

fra land: møresilda 15 eller 18 gram. blank med blå og rosa rygg har tidligere gitt emg bra fangster. stingsilda,jensen pirken begge 25 gra bør også gi fisk. ellers funker nok helt sikkert de andre "standard" slukene. en kastewobbler bør man helle rikke glemme vekk.

så skal man ikke se vekk fra at wiggy tar med noen på dorgetur om det skulle være av interesse. om andre har båt er det selvsagt bare å ta den med, det muligjør at en kommer til på steder man vanligvis ikke kommer til fra land.

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre jobbe den andre helga som var nevnt, så er det greit hvis det blir den helga:-

Fre 26. Mai til Lør 27. Mai

Jeg er giret iallefall, ingenting mer hyggelig enn å treffe andre fiskegale mennesker og har det litt sosialt.

Som ErikR sa, Mandals område er veldig produktivt når det gjelder spesielt SØ. I de siste ukene har det blitt tatt mange, gjennomsnittsvekt på rundt 500g-700g med 1kg-1.5kg inni mellom. Det er mange større fisk, og fisk opp i 4kilos klassen er fanget hvert år. Kanskje du kan bli en av de heldige :D

Jeg har tenkt på at jeg kan dorge om dagen for dem som ønsker det og kjører dem som ønsker å fluefiske om natta. Jeg og Erik kjenner til mange steder som er helt fantastisk om natta men er ikke tigjenlige fra land. Jeg kan da kjøre sakte mens folk bytte å kaste inn i disse 'gulle' bukter etter de 4 kilos fisk :)

Bare ett forslag.......

Håper datoen passer for de fleste :D

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier folket til til Fre 26. Mai til Lør 27. Mai?

Jeg kan være behjelpelig med å skaffe overnatting i hytte m.m. hvis noen ønsker det. er en rekke muligheter i mandalsområdet..

selv er planen å sove i telt eller ute under åpen himmel. evt. om vi kunne fått tak i en felles lavvo.. har til nå ikke klart å oppdrive dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 17. helgen den 26?

Vet ikke riktig, det kommer an på om frode og jan arne kommer..

resten har meldt avbud. hadde jo vært gøy når en først skal ha et lite treff, at en er noen stykker..

men uansett så er du/dere hjertelig velkommen til å joine oss om det blir noe!

Endret av ErikR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke noe som skal være i veien for en slik tur den 26. Vet ikke hva Jan Arne sier. Det er vel ikke lenge til årets første fisketur etter brunørreten.. ;)

/frode

Kl 17. helgen den 26?

Vet ikke riktig, det kommer an på om frode og jan arne kommer..

resten har meldt avbud. hadde jo vært gøy når en først skal ha et lite treff, at en er noen stykker..

men uansett så er du/dere hjertelig velkommen til å joine oss om det blir noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.