Gå til innhold
Fiskersiden

Ny "norsk" rekord på malle?


Tor Ola
 Share

Recommended Posts

Er nok et sted rundt 90 kilo ,jaffal om vi sammenligner med "svenskekattene" fra Po tidligere...

"En noggrann kontroll i dagsljus visade att Stefan Seuss fångst var 248 centimeter och vägde 102,8 kg, medan Benjamin Gründers fisk var 241 centimeter och vägde 97,4 kg"

Men dritbra fisk!

Min ble plutselig "liten"... :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra en ukes knallfiske i går, uten at vi kom i nærheten av denne fisken. Men vi møtte gutta på veien og fikk sett bildene, en helt rå fisk og store gratulasjoner til fangstmannen herfra. Den var nok ikke på topp kondisjonsmessig men var trolig rundt 90 kilo, uten at man kan si det sikkert. Uansett en vanvittig kul fisk og utvilsomt den største norskfanga malla så langt. Duppfiske med ål leverte dyret. Vet desverre ikke navnet på fyren som fikk den.

Sjøl fiska vi et nytt område som viste seg å levere over all forventning. Vi mista fisk som brutalt viste finger til muskler og utstyr og slapp unna etter at linene røk av i klipper pga. presset. Største fisk på oss denne gang ble 48 kilo, men vi fikk 23 maller på land å mista omtrent like mange som på en eller annen måte ikke satt som de skulle, gikk i snag, eller voldtok utstyr og fisker, et vrient, men vanvittig spennende område.

Tilsammen ble det 22 karper med tre over ti kilo og en fisk på 11.4 til meg sjøl som største.

Noen bilder og mer tekst, http://www.northflex-safaris.com/blog.html

Det blir spennende å høre om fisket i Mequinenza har løsnet litt etter en treg periode, da kan det bli flere virkelig store fisk på gytegropa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store henger høyt, men betyr ikke alt! Fisker vi for å få rekorder eller for å få kvalitetsfisk jevnlig, og å ha en stor opplevelse? Selv om de største mallene uteble; gratulerer med et fantastisk fiske til deg og de andre Øystein. Over 20 maller er jo helt rått! Ser ikke bort fra at det blir en ny tur til Spania etterhvert... og karpene er jo glimrende bonusfisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store henger høyt, men betyr ikke alt! Fisker vi for å få rekorder eller for å få kvalitetsfisk jevnlig, og å ha en stor opplevelse? Selv om de største mallene uteble; gratulerer med et fantastisk fiske til deg og de andre Øystein. Over 20 maller er jo helt rått! Ser ikke bort fra at det blir en ny tur til Spania etterhvert... og karpene er jo glimrende bonusfisk...

Du måtte vri om kniven å strø salt i såret ja.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe sår å strø salt i her. Er helt enig med Piscator, man bør alltid ha klart for seg hva man egentlig er ute etter. Denne gangen skulle det produseres action og det blev det, masse action. Vi hadde kontakt med fisk som var myyye større en forventet, ergelig å miste, men man lærer utrolig mye av en tur med litt motgang. Og da vi i tillegg fiska nok et ''nytt'' sted, er tilfredsstillelsen optimal når det lykkes, hvilket det gjorde. Min største hittil i år var 65kg, men det betyr ikke så mye nå, gleden var mye større når jeg guida lillebror til to fisk på hhv. 77 og 78kg, eller danskene til karpe på 15,6. Mallefiske blir mye teamwork og akkurat hvem som setter kroken er ofte litt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den siste setningen til Piscator jeg siktet til.. B)

Den var vel litt for "intern" for dere andre, men gikk på Karpa som "bonusfisk"

(Piscator kroka og landa ei karpe på 10,4 på mi stang mens jeg og ThorE var avgårde 20 minutter for å kjøpe pizza og øl til gutta, DET kaller jeg bonusfisk!! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den siste setningen til Piscator jeg siktet til.. :D

Den var vel litt for "intern" for dere andre, men gikk på Karpa som "bonusfisk"

(Piscator kroka og landa ei karpe på 10,4 på mi stang mens jeg og ThorE var avgårde 20 minutter for å kjøpe pizza og øl til gutta, DET kaller jeg bonusfisk!! :blink: )

og pizza'n og ølet var jo god bonus det! ;) Problemet er jo at jeg ikke følte særlig glede over å sveive inn en karpe som ikke var min egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og pizza'n og ølet var jo god bonus det! ;) Problemet er jo at jeg ikke følte særlig glede over å sveive inn en karpe som ikke var min egen...

Da må det være en trøst at den har gitt oss andre stor glede og mang en god latter i kjølvannet av episoden... :blink:

Og for siste gang!: Karpa er di! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den siste setningen til Piscator jeg siktet til.. :D

Den var vel litt for "intern" for dere andre, men gikk på Karpa som "bonusfisk"

(Piscator kroka og landa ei karpe på 10,4 på mi stang mens jeg og ThorE var avgårde 20 minutter for å kjøpe pizza og øl til gutta, DET kaller jeg bonusfisk!! :blink: )

Ok, misforsto den, men det var jo en bra fisk uansett selv om det er kulere å få fisk på stenger man har kasta ut sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.