Gå til innhold
Fiskersiden

Forbud mot laksefiske


mavi
 Share

Recommended Posts

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article2017360.ece

Sterilisering er et must!

Og ikke noe kvasi sterilisering hvor rømt fisk senere kan bli kjønnsmoden igjen.

Havbruk er jo et eneste stort "prøveprosjekt", desverre glemte man å vurdere div konsekvenser av det.

Elendig prosjektstyring. Egentlig burde man ikke hatt lov å drive videre før man finner gode løsninger

på problemene som oppstår underveis. Mangel på styring fra Staten spør dere meg.

Nå må man løse "problemet" med sterilisering og ikke kun tenke profitt.

Man må kunne godta lavere profitt hvis alvorlige problemer blir løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Villax. Vi skriker stadig ut om at noen folk som bor langs kysten tar seg til rette med gjerder og badebrygger i strandsonen....

La meg si det slik : det er ikke å regne for lommerusk en gang i forhold til hvor store disse anleggene blir på land! Hvert anlegg (og de er det sinnsykt mange av) vil trenge ett landareal i eller rett ved strandsonen som er på størrelse med x antall fotball baner (er det stort nok så kan vi kanskje si 10 x fotballbane) hvor det skal sprenges ut for "merder" osv... og dette er sår som ALDRI gror igjen!

Tenker nok at det beste er å ha det i sjøen enn så lenge jeg! Selv om ALLE er enige med deg at det må tas tak i dette, og kravene til oppdretterne må bli strengere og bøtene for utslipp tøffere

forøvrig så heter det : villaks

Forøvrig heter jeg "villlax" :lol:

Jeg sier ikke att noe er enkelt.Likevell er det et valg som må gjøres.Villax eller oannlegg i norske fjorder.Har man slike holdninger som deg kommer vi ingen vei.Sår som aldri vil gro igjen.OK det er da bare ett nålestikk kontra utryddet villax og sjøørettstamme.Sterilisering er bare som å plastre en avrevet arm.Du blir ikke kvitt lus/sykdommsproblemene å mye av forurensingen som følger med.

PR. i dag er det bare to alternativer.

En god tammlax e en død tammlax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man slike holdninger som deg kommer vi ingen vei.

I fredstid i et demokrati kommer man heller ingen vei med kompromissløshet. Kjemp gjerne for hva du mener er prinsippielt riktig, men noen særlig konsekvenser får garantert ikke dette. Med utopiske kampsaker kommer man aldri noen vei, det er virkeligheten vi må forholde oss til. Karl Inge vet nok mer enn de aller fleste på forumet om oppdrettsnæringen, og er verdt å lytte til.

Mye å lære her for oss som ikke er så inne i dette i denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fredstid i et demokrati kommer man heller ingen vei med kompromissløshet. Kjemp gjerne for hva du mener er prinsippielt riktig, men noen særlig konsekvenser får garantert ikke dette. Med utopiske kampsaker kommer man aldri noen vei, det er virkeligheten vi må forholde oss til. Karl Inge vet nok mer enn de aller fleste på forumet om oppdrettsnæringen, og er verdt å lytte til.

Mye å lære her for oss som ikke er så inne i dette i denne artikkelen.

Akkurat. Det underbygger hva jeg vill frem til.Svinnet har lav prosentpoeng.Det som vi snakker om er 6sifret på årsbasis.Så er det lus/sykdom forurensig osv .Ikke akkurat nyheter. :P

Blir bare mer oppgitt over myndighetene som ikke har baller nokk til å løfte en finger. :lol:

Trenger ikke svart belte i tammlax for å verne villaxen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.