Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig tid til fiske..


praebel
 Share

Recommended Posts

Efter at have tilbragt alt for meget tid på kontoret og alt for lidt tid i båten, besluttede jeg at tage lidt tidligere hjem og tage på en kort eftermiddagstur (d.1/6). Det passede perfekt med tidevandet (1 time før fuld flo), så efter at have fanget et par 1-2kgs sej til agn ved broen, fik motoren fuld gas til pladsen. Efter ca 15 min fisking fik jeg efter en herlig fight på 12lbs stangen en kveite på 4.2kg. Sejlede tilbage til mærket på kortplotteren og jiggen havde knapt ramt bunden da endnu en kveite bed på. Denne var lidt mindre - 3.3kg. I næste drev fik jeg en ny pers i steinbit på 9.1 kg og 102cm (som blev genudsat). Alle fisk bed på en shadjig agnet med sejstrimmel. Var tilbage i havnen efter 2 1/2time - herlig fisketur :lol:

1878DSC_1093.jpg

1877DSC_1083.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - det var kort-turen sin! Ser naturen ikke er blant de styggeste heller. Det pynter alltid opp med litt snø på toppene! Forhåpentlig får du tid til annet enn å sitte på kontoret fremover slik at vi får flere fine rapporter nordfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer md fine fisker! Glimmrende uttelling på en så kort tur!

Synes bildet av steinbiten så litt makabert ut, med høtten ved siden av, med tanke på gjenutsetting. Men skjønner at du ikke har deljet den i hauet på fisken, men så litt makabert ut.

Som Truls har jeg en uke igjen med skole, og så er det fiske fiske fiske! :lol::):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspireret af succesen med kortturen den anden dag, fik jeg lov af fruen af tage på endnu en søndag kveld. Havde planlagt turen sådan at jeg kunne fiske lige før strøm skift/strømstille, men da jeg kom til pladsen var strømmen vendt :) . Har en ide om at strømmen må være en speciel retning for at denne plads giver kveite (i hvertfald har de 8 kveiter mine kompiser og jeg har fanget der alle været under samme strømretning - og ja, vi har prøvet når strømmen går den anden vej). Uanset så var turen ikke helt resultatløs. Jeg fangede 6 steinbit, med 5 over 5kg, 2 over 8 med største på 8.2kg. Alle tog en 150g shadjig (sort/gul/rød) agnet med et sejstykke. Alle fisk blev genudsat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.