Gå til innhold
Fiskersiden

Milo U.F.O Professional Match IM1


Oz
 Share

Recommended Posts

På stanga mi står det Milo U.F.O professional IM1, litt usikker om det står match. Stanga mi er fra Milo sin katalog for 2003. Har katalogen på kaserna trur jeg,hvis jeg finner den kan jeg sikkert skrive mer,om det er riktig stang jeg har da ;) Stanga mi er 4m lang og teleskopisk i 4 deler,ble også levert i 3 og 5m. Den har 4 faste ringer og en glidering, kastevekta er opp til 30g. Mener at IM1 er en blandig av karbon og kompositt(skal tåle mer juling enn rene karbon stenger),klingen er blå med litt spiral mønster på :blink: Snellefeste er av den enkle typen som er på noen markstenger,men den fungere feilfritt og passer til "håndtaket som bare er en matt del av klingen. Fiska faktisk med stanga i Barduelva i går(blanka),har ellers målt på en fotballbane at jeg kaster 72m med en 30g ørretbombe og en Neksave 2000 snelle med 0,15 fierline,ja ofte forsvinner nesten 110m fierline. Ellers må jeg si at det er en av yndlings stengene mine(har vell ca 25 totalt), har brukt den til å fiske mort og sørv med wagglere og etter SØ og ørret med bomber. Stanga kaster dårlig med sluk, og passer best til kastevekter mellom 20-30g synes jeg. Har snart slitt den ut og vurdere å kjøpe meg en ny milo stang. Prisen var 500-600kr, og det er den vert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett der Fantomet,men av en eller annen grunn så står det IM1 og ikke IM3 på stanga. Og ja, jeg er sikker på at det står det! Kansje det er feil i katalogen,det hadde jo ikke vert første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vær så snill, ikke kjøp. Den stanga er ICKE bra.

Bruksområde = Spydkast

Å? Er den så ræv?Står jo "professional" jo ;)

Tittet litt på den, da jeg så smått har vært på utkikk etter ei matchstang, og syntes den virket helt ok. Kanskje litt stiv? Mulig der spydkastingen kommer inn?

Hva er det som gjør den så skabbete?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å google litt, men lite med treff. Her burde første alarmen gå.

Nå vet ikke jeg om Milo Scandinavia har lagt inn årene. Han du skulle snakket med da heter i såfall JonAnders Walle. Normalt er vel ei Matchstang 3delt og på rundt 13 fot, helaksjon og lite ryggrad Får å få til samme type stang med en teleskopisk løsning blir vanskelig. Men skal stanga brukes til ørretbombere, tror jeg nesten du kan bruke nesten alt over 9fot. Men for mindre dupper og tynne sener mister du fort følsomheten du trenger med ei stiv stang.

Det hele avhenger av hvilket type fiske du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å google litt, men lite med treff. Her burde første alarmen gå.

Nå vet ikke jeg om Milo Scandinavia har lagt inn årene. Han du skulle snakket med da heter i såfall JonAnders Walle. Normalt er vel ei Matchstang 3delt og på rundt 13 fot, helaksjon og lite ryggrad Får å få til samme type stang med en teleskopisk løsning blir vanskelig. Men skal stanga brukes til ørretbombere, tror jeg nesten du kan bruke nesten alt over 9fot. Men for mindre dupper og tynne sener mister du fort følsomheten du trenger med ei stiv stang.

Det hele avhenger av hvilket type fiske du er ute etter.

Jeg prøvde også og Google før jeg postet denne tråden. Fant vel egentlig ikkeno, bortsett fra et par syke sider på et heeeeelt annet språk enn det vi kommuniserer på til daglig. Stanga er tredelt, og på vel 13-14 fot. Jeg trenger ei stang som skal brukes til lettere duppmeite. Antar altså at denne stanga ikke passer bra til det. Takk for innspill.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo Scandinavia ble vel oppkjøpt av Tundra Outdoor, og siden lagt ned etter det jeg har hørt.

Hva angår denne posten, så vet jeg ingenting om stangen, men har litt annen info å meddele.

Som du sier, Milo Scandinavia (MS) ble kjøpt opp av Tundra Outdoor (TO). Men når ett firma blir kjøpt opp av ett annet, så blir ett av firmanavnene borte, og TO ble her stående igjen. Jon Anders Walle som det her blir nevnt jobber fremdeles for TO.

Tlf.nr. til TO er: 63887590 (i følge siste AltOmFiske)

Ellers så er hjemmesiden til Milo her: http://www.milo.it/en/Inizio/scelta.html

Endret av EWalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan si meg noe om denne stanga??

Er den noe tess?

Bruksområde?

Hva som helst egentlig....

Mvh Oz

hei..

har brukt denne stanga i fire år nå, og har hatt blandete erfaringer.

- Stanga er stiv.. Ryggrad til og kjøre pen fisk. jeg har kjørt 6,5 kg gjedde på den uten problemer.

- "lakken" er dårlig. lakken har flasset av på flere steder, og det er lange flak som har detti av.

- Ringene sitter dårlig.. mista 4 ringer, men har ofte hatt den ståedne uten futeral da.

- slaskete. etter to sesonger begynte stanga og bli slaskete. mulig pga at jeg har kastet mye wobbler og tyngre søkker med den.(har brukt den til alt fra lauemeite til gjedde-dorging.)

det er i allefall mine synspunkter på satnga, mulig jeg tar feil men..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

har brukt denne stanga i fire år nå, og har hatt blandete erfaringer.

- Stanga er stiv.. Ryggrad til og kjøre pen fisk. jeg har kjørt 6,5 kg gjedde på den uten problemer.

- "lakken" er dårlig. lakken har flasset av på flere steder, og det er lange flak som har detti av.

- Ringene sitter dårlig.. mista 4 ringer, men har ofte hatt den ståedne uten futeral da.

- slaskete. etter to sesonger begynte stanga og bli slaskete. mulig pga at jeg har kastet mye wobbler og tyngre søkker med den.(har brukt den til alt fra lauemeite til gjedde-dorging.)

det er i allefall mine synspunkter på satnga, mulig jeg tar feil men..

mvh

Det kaller jeg hardtest av Matchstang :D:):)

Wobbler ;):lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.