Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er den naturlige hoved tråden?


Recommended Posts

Man kan ikke fare med usannheter på en side slik som dette

:D:P

Usannheter og krangletråd. Personlig liker jeg best brunaure foran Laks og Sjøørret, men har vell valgt overskrifta litt for å egge til litt diskusjon også, ikke til å putte det under en stol.

Trodde kanskje det var mange på siden her som fisket ørret, og ja jeg vet at mange fisker karpe, gjedde, abbor og blåstål også, men for meg er nå som sagt brunauren som er fisken med stor F.

Foreksempel ville jeg legge ut en tråd om ørretbilder og fangst, (http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=16096&hl=) , og måtte legge dette sammen med hytteleverandører og strandsoner.

Ett annet eksempel er når jeg for to år siden skulle til Etne for å fiske brunaure i Etneelvo, måtte legge ut 3 tråder, for noen skullle fiske med sluk, noen skulle fiske med flue, og noen skulle så gar prøve meite etter ørret.

Nei, la fisken over alle fisker få seg sin egen tråd!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangletråd? Er det noe å krangle om? :D

Tror ikke laks er mer populært enn innlands ørret. Er langt flere som fisker etter sistnevnte slik jeg har oppfattet det.

Nesten litt rart at et fiske som er så interessant og som åpner for såppas mye variasjon ikke er blitt påspandert en egen "link" enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er selvsagt å få alt ørretrelatert stoff inn i en eget forum - så slipper man å bli skuffet hver gang man åpner en fangsttråd og håper å finne stoff om noe annet enn ørret. Kjør på.

Utfordirngen blir da ¨å holde alt ørretrelatert stoff vekk fra de andre trådene... men det er kanskje ikke like enkelt *ROFL*

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er selvsagt å få alt ørretrelatert stoff inn i en eget forum - så slipper man å bli skuffet hver gang man åpner en fangsttråd og håper å finne stoff om noe annet enn ørret. Kjør på.

Utfordirngen blir da ¨å holde alt ørretrelatert stoff vekk fra de andre trådene... men det er kanskje ikke like enkelt *ROFL*

Kan du utdype dette innlegget litt mer? Det jeg ønsker er ett eget emne om ørret, slik som det er om laks og sjøørret. Da slipper man jo å få samenblandingen? Liker du å lese om laks, kan du gjøre det, og liker du å lese om ørret så kan du gjøre det. Synest bare det er naturlig for fiskersiden som det flotte forumet som det tross alt er, og ha en tråd om ørret på lik linje med laks og sjøørret.

Vet jo at det finnes 1000 andre fiskeartert også, men som sagt tidligere i tråden, så er det vell ikke noe fiske som er så utbredt her i landet (bortsett fra kanskje sjøfiske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis så vil det bli sammenblanding - bare se på fangsttrådene og utstyrstrådene i dag. Overvekten handler uansett om sø/laks - selv om det er egen tråder som omfavner disse artene spesifikt. Siste spørsmål blir om det da har noen hensikt meg et eget forum med Ørret - da det uansett vil bli skrevet innlegg om ørret i alle de andre trådene uansett. Laks og SØ forumene er de beste eksemplene på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi huske at det er forskjell på Laks og SØ forumene og fangstrapportene.

Fangstrapporter skal postes i den regionen fangsten er gjort.

Laks og SØ (og eventuellt Ørret) handler om metoder/utstyr og tips etter disse artene og er dermed ikke et sted fangstrapporter skal postes.

Så er det slukfiske etter ørret (og da kun ørret) skulle denne posten havnet i det mulige nye fora for ørret. I dag havner den i "Kasteslukfiske" (heter det det fortsatt??).

Er langt i fra negativ til et nytt delfora for ørret, men de vi allerede har dekker jo alle former for fiske etter den arten.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye bedre å samle alt som har med ørret på et sted.

Tror kanskje også fiskersiden kan bli bedre når det gjelder ørretfiske om en får et eget delfora for ørret. Personlig synes jeg at det ikke skader om FS blir bedre på akkuratt det punktet. Litt rart egentlig, for jeg vet at det er MANGE dyktige ørretfiskere her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye bedre å samle alt som har med ørret på et sted.

Tror kanskje også fiskersiden kan bli bedre når det gjelder ørretfiske om en får et eget delfora for ørret. Personlig synes jeg at det ikke skader om FS blir bedre på akkuratt det punktet. Litt rart egentlig, for jeg vet at det er MANGE dyktige ørretfiskere her!!

Akkurat det der er det sikkert mange som er uenige i, vi får også tilbakemeldinger på at det er for mye fettfinne relatert her inne :D

Fortsett debatten, vi følger med og er glade for alle synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er mye sjøørret og laks her inne. Og bra er det!!! Jeg sier ikke at FS suger når det gjelder ørret heller, men personlig kønne jeg ønsket litt mere ørret:)

FS er og blir det ultimate forum! men akkuratt når det gjelder brunørret så bruker jeg av og til andre forum. Men skulle gjerne ønsket at jeg slapp å bruke andre fora til akkuratt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis så vil det bli sammenblanding - bare se på fangsttrådene og utstyrstrådene i dag. Overvekten handler uansett om sø/laks - selv om det er egen tråder som omfavner disse artene spesifikt. Siste spørsmål blir om det da har noen hensikt meg et eget forum med Ørret - da det uansett vil bli skrevet innlegg om ørret i alle de andre trådene uansett. Laks og SØ forumene er de beste eksemplene på dette.

Takk, da var det litt enklere for en enkel ørretfisker å skjønne poenget ditt. =) Og det er jo helt klart ett poeng.

Mitt spørsmål er om det i det hele tatt da har noen hensikt å ha egne tråder om laks og sjøørret, og ikke ha det om ørret. Jeg synest det er på plass så lenge det er en generell side om fiske. Hadde det vert "laksefiskesiden" eller "Elvefiskesiden" eller "Anadromefiskesiden" hadde jeg skjønt det.

Hva med rekruteringen til både fiske og Fiskersiden? Hadde vi ikke alle vert tent med å ha en siden om det som de fleste av oss fekk vekt fiskeinteressen med; ørretfiske. Det må jo være morro for en som nettopp har begynt å fiske, og vil utvide horisonten sin å delta på en tråd her. Da kan det jo hende at han får opp øynene for det gjeveste av alt: Laksefiske, fiske etter dronningen sjøørret, prøve det spennende meitefiske etter store fightere, eller kanskje alt på en gang, og gå for flest arter.

Fiskersiden forumet er det eneste fiskeforumet jeg bruker, og det vil det fortsette å være uansett, og grunnen er jo at her finner en alt. Hadde bare vert litt enklere for alle oss som fisker etter ørret tror jeg, hvis vi kunne få den tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.