Gå til innhold
Fiskersiden

Falske meitemark?


Ulopolitanus
 Share

Recommended Posts

Her oppe hvor jeg bor, fins det ikke særlig store meitemark. Prøvde i fjor sommer å bestille (ja, så dum er jeg!) 100 meitemark, men det gikk heller dårlig. Den første gangen var solen skrudd på det varmeste og nordmenn svettet et par liter daglig, og meitemarkene ble kokt til en meitemarksuppe. Den andre gangen gikk litt bedre, men heller ikke denne gangen overlevde meitemarken reisen nordover.

Spørsmål: Fins det falske meitemark som anbefales? Har prøvd forskjellige PowerBait, men nei, fisken vil ikke. Hvor eventuelt kan jeg bestille disse fake meitemarkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - Gulp! har jo noen relativt svære marker. Bruker ikke disse mye, da de rett og slett er litt for store til det fisket jeg driver med. Kan tenke meg en slik rigga på et Texas/Carolina-tackle, og bruke det til flatfisk i sjøen!

Skal se litt etter Gulp! jeg.

EDIT: Se her: Gulp! Duggmark 15 cm til laksefiske

De har mindre mark på ca en tredjedel av duggmarkstørrelsen der også

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd, men ville også satset litt på Gulp. Et annet alternativ for deg er jo og dyrke frem dine egne store meitemark i kjelleren.

Heisann. Mener du at det går an å "mutere" vanlige småmark til å bli på størrelse med duggmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så lett å avle duggmark. Det som går ann er å avle kompostmark, de med gule striper som lukter så sterkt. De er ganske lette å avle selv i kasse i kjelleren (så formerer de seg hele vinteren, og du blir kvitt kjøkkenavfall). Google etter info så finner du alt du trenger.

Kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker vi gravde opp meitemark på kirkegården i tysfjord :blink:

eneste plassen vi fant mark der. her hjemme bruker jeg å helle gammel melk oppi markdynga å strø litt gavregryn oppå. viktig og ikke bruke for mye gress i dynga. sikkert noen mark som kommer på besøk da. anlegg dynga der det er skygge. Gulp har jeg ingen erfaringer med. er det mark på veien etter att det har regnet der du bor? i så tilfelle er det bare å plukke til dynga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.