Gå til innhold
Fiskersiden

Philip i Frankrike


avkroken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Bendik

For å være seriøs syntes jeg ikke det er like morro med vann som det er satt ut 20 stk 20 kilos...

Bedre at karpa har vokst til den størrelsen naturlig...

Hvis det er mulig da...

Det er kun snakk om at fiskene er hentet/kjøpt fra et annet vann. [^]

Naturlig vekst har vel all fisk unntatt Fjøslaksen fra vestlandet...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe er en svært pen fisk. Men de hengebuksvina av noen boiliekarper er langt fra pene. Tror det hadde vært noen reaksjoner, hvis noen hadde foret opp ei gjedde slik at den veide 30kg. For så å melde den inn. Ihvertfall hvis vanna var like små som endel av karpevanna. Slik fisk er ikke pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Vår gode venn Philip har nå en lengre karpesession i Frankrike.

Første SMS'en tikket inn nå:

"Deilig¨å være tilbake. Etter bare 45 minutters fiske kunne jeg lande den første skjellkarpa på 38 lb 2 oz (litt over 17 kilo)"

Åhh, jeg gleder meg til 21. mai, da er det min tur.

Herlig Phil, dette har du ventet på lenge nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Karpe er en svært pen fisk. Men de hengebuksvina av noen boiliekarper er langt fra pene. Tror det hadde vært noen reaksjoner, hvis noen hadde foret opp ei gjedde slik at den veide 30kg. For så å melde den inn. Ihvertfall hvis vanna var like små som endel av karpevanna. Slik fisk er ikke pen!

Ei karpe kan bli 30kg og feit som en julegris på naturlig føde. Å tro at alle karper med hengebuk er fulle av boilies er bare tull! Karper har potensiale til å bli store og feite. Tror nok grunnen til at mange av dere synes feite karper er stygge, er at dere er mer vant til "tynnere" arter som ørret, røye, laks, gjedde, sik o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan godtfolk!

Kan jeg spoerre hvilket vann mannen er ved? Naar vi foerst er i gang ville det vaert interessant aa faa vite noe om Lac de Montbell i soer Frankrike. Har lyst til aa ta en tur, men er usikker paa regelverk o.l, samt hvor bra vannet er. Fyr loes.

Herfra kan det nevnes at jeg omsider fikk hull paa siluro-byllen for en maantes tid siden og fikk to paa rundt 40 kg, samt mistet en tredje, alt i loepet av ett par timers fiske. Fisket fra fredag til soendag, men hadde ikke agnfisk foer kl. 2100 loerdag kveld. Tre levende skolisser ble hurtig velkommen loerdags-goddis for mallene som fightet overraskende bra i det spanske nattemoerket. Fisket karper resten av helga, men tidspunktet paa aaret var paa sitt desidert mest haaploese og jeg fikk kun seks stk. opp til rundt fem kilo. Vi gaar foroevrig aarets heftigste periode for karpefiske i moete med maanedene oktober til januar.

Det var dagens utblaasning,

Det er alltid haap i en uroert boilie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øystein! Grattis med flotte maller! Husker ikke navnet på vannet, men det gjør sikkert Tom Ole.

Montbel er spådd en framtid som det nye Cassien, men de jeg har hørt om som har besøkt vannet har oppnådd magre resultater.

Når det gjelder regler så skal det være ganske fritt.

Ellers så kan du jo ta en titt på sidene til Kenth, der står det en god del om vannet: http://www.carphunters.com/Ferievande/montbel.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er på mange måter riktig, men det er bare i starten det blir fora hardt. Som regel... Etter hvert som vannet blir mer og mer hardfisket skyr karpene store mengder for og man får best fiske ved å fore kanskje 5-10 boilies pr. stang, eller kanskje ikke noe i det hele tatt. Som regel... Og ei 30 kg's karpe vokser ikke stort av 5 boilies, men litt hjelper det selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik

Okey, men uansett... Innføring av svære feite karper til et vann gjør jo det hele litt kunstig eller?

Mener hvertfall jeg... Sorry ass

Karpene har vært der i alle år, kultivering er ordet du sikkert leter litt etter. Samme type som bedrives i alle norske vann og elver. Eneste reelle forskjellen er at karpe har et helt annet vekstpotensiale enn ørret, og derfro også lar seg kultivere i annet enn 100 grammere. Kunstig? Som norske lakseelver mener du da eller? [^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.