Gå til innhold
Fiskersiden

Dypdorging etter ørreet


shadow
 Share

Recommended Posts

Hvor dypt og fort går man når man dorger dypt etter storørreten? Kanskje et veldig upresist spørsmål som utløser flere spørsmål hos en erfaren fisker. Men jeg tenker på dorging på denne tiden av året når det er 18-20 grader i overflaten. Er SVÆRT takknemmelig for svar :wacko:

Noen gode tips om sluktungde og størrelse hadde og vært fint....

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dypt og fort går man når man dorger dypt etter storørreten? Kanskje et veldig upresist spørsmål som utløser flere spørsmål hos en erfaren fisker. Men jeg tenker på dorging på denne tiden av året når det er 18-20 grader i overflaten. Er SVÆRT takknemmelig for svar ;)

Noen gode tips om sluktungde og størrelse hadde og vært fint....

Takker

Det var nå den store brune jeg tenkte på. Den som gjemmer seg i ferskvann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt vanskelig å gi et fasitsvar her, det beste er å kjenne noen noen som "kan" det aktuelle vannet..

Når det er +20 grader i øvre sjikt, er det +10 på 8 m. Det er en veiledende mal, men trivselstemperaturen til ørreten ligger jo på rundt der, så er det jo dette med næringstilgangen da.

Var oppe på Femunden i forrige uke og dorging på denne tiden hadde anbefalt dybde rundt 10 m, men neppe fordi det var så varmt i overflaten akkurat, senere går fisken (iallfall røya) mer opp.

Jeg fikk såvidt testet Rapalas "Deep Tail Dancer", den skal gå på den dybden.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.